Opgelost door Schiphol Tickets: Terugbetaling een half jaar na bevestiging nog niet betaald.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 511463
Gebruiker
Den Helder #NIX18
Datum
2 reacties

Details

De klacht

02-06-2020 bevestiging gekregen dat de reis geannuleerd was en "Confirmation that refund request was send to the airline ".
Dus ruim een half jaar geleden, nu nog geen geld terug ontvangen.
Reis kon geen doorgang vinden omdat bestemming in lock-down status was. Ze willen zelfs 30 euro per ticket voor administratie kosten inhouden.

De oplossing

Ons geld terugbetalen.

2 reacties

  1. Auteur
    Schiphol Tickets
    Datum
    Dear customer,

    Thank you for sharing your experience with us and providing your booking details.

    We are aware that some refunds are being delayed longer than usual, due to airlines taking a long time to approve refunds. The approval of the refund by the airline is an essential step so that, later, the travel agency can make the refund of the corresponding amounts.

    One of our agents is going to have a look at your case, contact the airline (if necessary) to ask for an update, and come back to you with further details.

    Should you have any further requests, please don´t hesitate to contact us by answering the e-mail thread with our colleagues.

    Thanks
  2. Auteur
    Schiphol Tickets
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Dear customer,

    We have been informed that the refund has been authorized, so we are going to give your money back in the same payment method that you provided when booking your flight. During the next few days (max 2 weeks) you will see the value reflected in your bank account.

    In any case, you must have received an e-mail from our Advanced Support team with all the details. This e-mail has been sent to the same address you indicated in the purchase process.

    Should you have any further requests, please don´t hesitate to contact us by answering the e-mail thread already opened with our colleagues.

    Kind regards

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Den Helder #NIX18
Datum
Uiteindelijke oplossing
We hebben binnen 2 dagen al een aantal mailtjes ontvangen, status op de website is nu uitbetaald. Maar nog niets op de bankrekening ontvangen, waarschijnlijk morgen. Wel een raar mailtje ontvangen met deze tekst: "Hierbij laten wij u weten dat de bankinstelling die uw kaart heeft uitgegeven de betaling heeft geweigerd. In de meeste gevallen is dit te wijten aan de dagelijkse bestedingslimiet die banken om veiligheidsredenen hanteren voor cards, of aan een ontoereikend saldo. We raden u aan om contact op te nemen met uw bank om het probleem op te lossen. Anders kunt u een andere kaart gebruiken om de betaling van uw boeking te voltooien." Lijkt mij een systeem foutje, wat dit bericht doorstuurt als ticket geannuleerd wordt. Ze moeten uitbetalen, wij moeten ontvangen. Hopelijk staat morgen het bedrag teruggestort op de bank. Vandaag 19-01-'21 hebben we ons geld terug gekregen, het complete bedrag. :) :) Bedankt Klachtenkompas, door reactie hier ging alles lopen..
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Schiphol Tickets?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen