Klacht Schiphol Tickets: We krijgen ons geld niet terug en slechte communicatie

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 482819
Gebruiker
Gebruiker1552676089
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op 9 april 2020 hebben wij van KLM te horen gekregen dat onze vlucht op 06-05-2020 naar San Francisco (KL 605) geannuleerd is. Dit werd op 16-04-2020 door Schiphol Tickets bevestigd met het bericht dat zij contact zouden opnemen met de luchtvaartmaatschappij met het verzoek tot teruggave van de betaling. Inmiddels hebben wij KLM vouchers ontvangen, die wij geprobeerd hebben te verzilveren voor een restitutiebedrag. De aanvraag is op 11-06-2020 ingediend. Op 11-09-2020 hebben wij uiteindelijk een reactie ontvangen van KLM die aangeeft dat zij de terugbetaling niet in behandeling nemen, omdat de oorspronkelijke tickets zijn uitgegeven door een reisagent (Schiphol Tickets). We hebben opnieuw contact opgenomen met Schiphol Tickets die vervolgens aangeven dat boeking nu onder controle van KLM valt en dat ze geen toegang meer hebben tot onze reservering. Kortom, we worden van het kastje naar de muur gestuurd. Wij zouden graag willen zien dat er vaker en beter gecommuniceerd wordt en dat onze tickets worden terugbetaald. Het is inmiddels al meer dan 5 maanden geleden dat onze vlucht geannuleerd is.

De oplossing

Ik zou graag willen dat ze de tickets van mijn geannuleerde vlucht op korte termijn terugbetalen.

2 reacties

  1. Auteur
    Schiphol Tickets
    Datum
    Dear customer,

    Thanks for providing your booking details.

    Unfortunately some refunds are being delayed, due to the fact that airlines are taking too long to approve them.

    One of our agents will have a look, contact the airline to ask for an update, and come back to you with an update.

    Thanks
  2. Auteur
    Schiphol Tickets
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Dear customer

    Unfortunately some refunds are being delayed, due to the fact that airlines are taking too long to approve them.

    In any case, one of our agents has checked your case with the airline, and confirmed that the refund is still pending to be approved by the airline. As soon as it gets approved, we will proceed with the refund in a matter of days, but unfortunately we don´t know how long the process on the airline side will take.

    You must have received an e-mail with all the details. Please don´t hesitate to follow up through this e-mail thread with our colleagues from Advanced Customer Support team, if you need it.

    Thanks for your patience.

    Regards

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Gebruiker1552676089
Datum
Uiteindelijke oplossing
Fijn dat ik eindelijk een antwoord krijg, maar neemt niet weg dat ik nog steeds mijn geld niet terug heb. Ondertussen heb ik weer contact gehad met KLM, die aangeeft dat de betaling van de tickets bij Schiphol Tickets terecht is gekomen en niet bij KLM. Hierdoor is Schiphol Tickets verantwoordelijk voor de terugbetaling van de tickets. Schiphol Tickets geeft aan dat de reservering / tickets onder controle van KLM valt en dat het bedrag nog niet door hen is vrijgegeven, waardoor ze het niet kunnen terugbetalen. KLM geeft als reactie dat dit niet relevant is voor een terugbetaling. Zij adviseren mij nogmaals contact op te nemen met Schiphol Tickets en te vragen of zij contact kunnen opnemen met hun contactpersoon binnen KLM. Bij deze, kunt u contact opnemen met uw contactpersoon en zorgen dat het restitutiebedrag z.s.m. aan ons wordt uitbetaald.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Schiphol Tickets?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen