Klacht Schiphol: Chauffeur bus N97 laat zijn klanten achter op Schiphol B15 en valt passagier aan die dat zegt

Marinus555

Ik heb een klacht betreffend een klacht die ik ook bij Connexxion heb ingediend hier, maar waarvan ik vind dat Schiphol als bedrijf met alle diensten eromheen en aan vast ook op de hoogte moet worden gesteld. Het gaat namelijk om een nogal belangrijk aspect van Schiphol: Hoe kom je er weg en dan vooral 's nachts. Het is best een zootje op Schiphol Plaza, vooral 's nachts, is mijn persoonlijke indruk. De belangrijkste bushalte 's nachts, lijkt mij althans, lijkt mij de bushalte met nachtbussen naar Amsterdam, bij halte B15. De N30 en N97 staan aangegeven op het elektronische bord bij bushalte B15. Er staat wel een onduidelijk bordje onder, zeker 's nachts, met "397 <= B17 + B19". "397" (een bus?) rijdt 's nachts echter niet, dat doet de N97 van Connexxion wel. 397 is toch heel wat anders dan N97, zeker in het hoofd van reizigers uit het buitenland. En de N97 staat net als de N30 op het elektronische bord bij halte B15.

Natuurlijk vertrouw ik dat als oplettende Amsterdammer niet helemaal en ga zoeken of er überhaupt een halte B17 of B19 bestaat, en dat doen ze niet, althans niet tot de laatste check, expres even naartoe gereden (!) op 7 juni 2018. Conclusie toen in de nacht: overdag zet men zeker een groot bord neer met "B17 voor Bus 397"? Nee dus. Wel zie ik op 7 juni een klein wit bordje met daarop 397 en N97, 75 meter vanaf halte B15, voorbij een bocht. Zichtbaar door mijn camera met 25x optische zoom. De buschauffeur rijdt bewust de halte B15 keihard voorbij op de andere weghelft en laat zo driekwart van de klanten staan. De vorige lading passagiers is al chaotisch aan het instappen bij rondkrioelende Ubertaxi's! Ik zeg daar in Amsterdam aangekomen iets van, ik durf, en wordt bijna gemolesteerd of zelfs uitgelokt om de chauffeur iets aan te doen en zo zelf in de cel te belanden wegens “agressie tegen een arme buschauffeur”.

Die agressie ontstaat meestal bij de “onschuldige” hulp- of dienstverlener zelf is mijn ervaring. Als dat 's nachts op de eerste hulp van een ziekenhuis al gebeurt dan zal het op Schiphol niet anders zijn. Als je aan het begin al helemaal wordt gemangeld en gedoe hebt, dan verloopt alles verderop ook minder lekker. En wellicht zijn dat nou net de dingen waarom Schiphol uit de goede lijstjes verdwijnt! Net als de rotzooi op Schiphol Plaza aankomst dat voor iedereen duidelijk is/doet. Daar hoef je dus niet nog eens 1000 enquetes op los te laten, dat kan ik je zo vertellen, gratis en voor niets. Heb nog wel meer tips!

Oplossing onduidelijke situatie met haltes B15, B17 en B19, gesprek met Connexxion over gedrag en handelen van hun chauffeurs en zorgen voor eigen initiatief van betrokken chauffeurs en Schiphol Plaza managers in de toekomst. Zie klacht Connexxion: “Chauffeur Connexxion laat zijn klanten achter op Schiphol en valt passagier aan die er wat van zegt”. Klachtnummer # 308784 zie het filmpje op https://www.youtube.com/watch?v=Pki5QJHsr5o en de ondersteunende foto's met de situatie op Schiphol Plaza op https://photos.app.goo.gl/VTHoxZE2UEhG8or56

Wij vinden dat Schiphol hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ?