Klacht Schoonenberg Hoorcomfort: Schoonenberg probeert via een grove misleiding klanten/patienten geld te ontfutselen.

Ernst

Schoonenberg stuurt mij een misleidende brief met het lokkertje van liefst 35% Open Dag korting.
Mijn 2 broers hebben een Phonak Paradise 90-R gekocht voor net geen €4000,--. Ik bel, ja de korting geldt ook voor dat toestel. Dat wil ik wel. Afspraak gemaakt, getest, afspraak voor het uitproberen en ik krijg beslist de Open Dag korting.. Ik vraag bij het weglopen nog even naar de kosten. Dat is, als de korting eraf is, €4500,--!! 500 meer dan mijn broers, die geen korting kregen elders betalen.
Dit betekent dat de prijs zonder 35 % korting €6900,-- zou zijn. Dat is liefst 75% meer dan bij twee concurrenten!!

Filiaal kon niets doen. Hoofdkantoor gebeld. Zij vroegen wat ik wilde. Waarop ik om een echte, eerlijke korting vroeg. Binnen 1 week zou ik teruggebeld worden. Gebeurt niet Ik bel maar weer. Reactie was 1 zin die continu herhaald wordt 'u moet bij het filiaal zijn'. Filiaal gebeld, die zou terugbellen wat gewoon niet gebeurt.

Ik voel me misleid met het lokkertje van 35% korting. Of ze voor deze gelegenheid de 'normale' prijs verhoogd hebben weet ik niet want Schoonenberg is totaal niet transparant over haar prijzen.
Wel gemerkt dat diverse gehoorzaken zo werken: 'eerst klant blij zien te maken met een toestel en daarna het moeilijk te slikken bedrag noemen' Dit zijn overigens vaak ouderen die wellicht wat meer goedgelovig zijn.

Dat, zeker binnen de gezondheidszorg, een bedrijf zo handelt beschouw ik als een misstand die aan de kaak gesteld moet worden.

Dergelijke misleidingen van klanten stoppen en mij de echte korting geeft die belooft is.

Schoonenberg Hoorcomfort is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ernst
    Geacht bedrijf Schoonenberg. Jammer dat u nog niet gereageerd heeft. Ik blijf hopen dat u nu toch met een inhoudelijke reactie komt.
    Vr.Gr.

Ernst
Een vriendelijke dame van Schoonenberg heeft mij gebeld, is in overleg gegaan en heeft mij weer gebeld. Mij is voorgerekend wat mij de gehoorapparaten zouden kosten. De oplader van ca €130,-- (die 'normaal' gratis is als je een verzekering zou afsluiten!!) werd mij nu gratis aangeboden ook als ik geen verzekering nam. De tv-connector moet ik wel betalen. In grote lijnen komt het erop neer dat het 'open-dag-aanbod' van 35 % korting nog steeds duurder is dan zonder korting kopen bij twee verschillende concurrenten. De verklaring is dat Schoonenberg vanuit winkel werkt en 5 jr. service en garantie geeft. Nou 1 vd mij bekende concurrenten werkt vanuit winkels en beiden geven ook die service. Kortom de prijsstelling is m.i. echt buitensporig. Zeker toen een andere/goedkopere leverancier aangaf: 'gelooft u mij, wij eten er niet slecht van'

Ook een klacht indienen over Schoonenberg Hoorcomfort?