Klacht Schoorsteenveger Vossenberg: Onbeschrijfelijk hoge en misleidende factuur Schoorsteenveger Vossenberg

MissColman

Op zaterdag 15 mei 2021 heeft Schoorsteenveger Vossenberg de schoorsteen van ons huis geveegd. In de tarieventabel op de website staat dat het vegen van de schoorsteen eenmalig €39,50 kost. In kleine lettertjes staat eronder ‘tarieven voor het vegen zijn vanaf en gelden p.m.’ Pas na het ontvangen van de rekening werd mij duidelijk dat er met p.m. ‘per meter’ wordt bedoeld. Bijzonder misleidend voor de leek.

Daarnaast staat er op de rekening ‘meerwerk iedere 15 minuten’ 2x à €29,90; dit begrijp ik niet en mag dit wel? Eerst prijs met meter EN daarnaast prijs voor uurwerk.
Ook moest ik extra betalen voor 5 dakpannen die zij op het dak hebben vervangen. Of ik nog extra dakpannen had, dan vervingen ze deze wel even. Pas bij het opstellen van de nota kwam naar voren dat ik nog per dakpan 12,50 mocht betalen voor dakpannen die ik zelf al in mijn bezit had. Dit terwijl ik van te voren had gezegd; als jullie extra werkzaamheden moeten doen laat mij dat weten, want dat wil ik dat jullie stoppen want dan moet ik dit met mijn huisbaas overleggen.

De nota van 479 euro heb ik in een soort verstandsverbijstering daar ter plekke betaald. Maar voelde mij enorm belazerd. De website is misleidend. Ik had op geen enkele manier kunnen bevroeden dat het zo’n hoog bedrag zou gaan worden. Ik heb dezelfde dag nog gebeld met het bedrijf gebeld hierover en zij zouden mij terugbellen zodra zij de factuur onder ogen zou kregen. Natuurlijk nooit gedaan. Aangetekende brief gestuurd met mijn bezwaar, daarop ook nooit een reactie ontvangen.

Graag zie ik het bedrag voor de meerprijs en het vervangen van de dakpannen weer teruggestort worden op mijn rekening, die bedragen zijn naar mijn mening onterecht in rekening gebracht.

Wij vinden dat Schoorsteenveger Vossenberg hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Schoorsteenveger Vossenberg?