Klacht Seagate: Seagate maakt een loopje met gekochte software, en claimt dat het een licentie is.

Klachtnummer
# 330755
Gebruiker
Evert Prince
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Van Seagate heb ik software aangeschaft voor bestanden-recovery in het geval als er een harde schijf in een pc of ander opslag medium crasht. Deze afgelopen 2 maanden zijn 3 van dat soort schijven gecrasht, de laatste op de pc waar de software is geïnstalleerd. Ik heb de licenties nog, en in de licentie voorwaarden staat nergens dat het maar voor 1 jaar is.

Na installatie neemt de software de code niet over. Gebeld naar Seagate, en die concluderen vrolijk dat het de software een jaar licentie is.nergens staat dat op een duidelijke plek in de overeenkomst, op de nota, of is dit op enig moment duidelijk aan mij gemaakt. Ik heb nooit een herinnering gekregen van dit bedrijf dat ik een licentie moest vernieuwen, of dat ik geen recht meer op de software gebruik, iets wat je wel verwacht bij een licentie.

Gebeld met Seagate, geven aan dat het een licentie is. "dat staat op de website... onde de FAQ". De website is compleet vernieuwd tegenover 4 jaar geleden, en dan nog staat het er niet duidelijk op.

De oplossing

Ik wens dat het bedrijf mij helpt met deze misère. Ik heb deze software toentertijd gekocht als een gebruiksvoorwerp, en nergens is mij duidelijk gemaakt dat dit gelimiteerd is.

Oh en een hint voor Seagate: pas je betaalmodel duidelijk aan als je als bedrijf je voorwaarden wijzig. Schijf het duidelijk op je website, en op de nota, en niet in de "frequently asked questions". De FAQ is geen onderdeel van een verkoop, en is 100% zeker gewijzigd.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Seagate hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Seagate?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen