Klacht Seats and Sofas: Annulering

Yvonne

n augustus 2014 nam ik een optie op een bank. De verkoper was uitermate vriendelijk, hoewel hij mij een voorstel deed waarbij ik wel binnen 24 uur definitief moest beslissen. Omdat het tegen sluitingstijd liep, heb ik afgesproken de volgende dag terug te komen voor een definitieve beslissing, onder de voorwaarde van verkoper dat ik alvast een voorlopig (?) koopdocument met het aanbod zou ondertekenen. Ik ging terug om te vertellen dat ik er vanaf wilde zien, en kreeg te horen dat ik een afnameplicht had en moest meteen de helft betalen. Ik schrok hier van, dacht werkelijk dat de koop nog optioneel was. De verkopers probeerden mee te denken, en besloten dat ik een jaar over de afname mocht doen. Nu het zover is, wil ik de bank nog steeds niet. Hoewel er op de overeenkomst staat dat ik 30% annuleringskosten zou moeten betalen, hoeft dit wettelijk niet volgens juridisch adviseur, omdat mijn wil en handelen (te goeder trouw) niet met elkaar in overeenstemming waren.

Annulering van de bestelling, afzien door de leverancier van de annuleringskosten wegens het niet in overeenstemming zijn van mijn handelen en wil ten tijde van ondertekening, en restitutie van de aanbetaling.

geachte,
    wij nemen telefonisch contact op met u.
    Yvonne
    Hartelijk dank, ik wacht uw telefoontje af.
    Bedankt voor uw reactie.
    Yvonne
    De laatste afspraak die telefonisch is gemaakt luidt:
    1. S&S stuurt de vraag door naar eigen juridische afdeling, om na te gaan in hoeverre zij verplicht zijn de wettelijke regeling (volledige terugbetaling) hanteren, omdat mijn handelen niet in overeenstemming was met mijn wil ten tijde van het ondertekenen van de koopovereenkomst.
    2. S&S heeft aangegeven dat het waarschijnlijk geen probleem is om alvast het sowieso 20% teveel betaalde terug te storten.
    Ik wacht nog actie en reactie.
    bedankt voor uw reactie.
    Yvonne
    S&S blijft reageren met een standaard "bedankt voor uw reactie". Zij blijven in gebreke v.w.b. het voorleggen van deze situatie aan hun "juridische afdeling" én het, vooruitlopend op antwoord, terugstorten van het sowieso teveel betaalde voorschot. Als dit gewoon netjes en tijdig was opgelost, had ik dat ook gemeld, maar S&S kan zich blijkbaar wel slechte reclame veroorloven. Daarom zal vanaf heden, 29 juli 2015, ook wettelijke rente worden gevorderd.
    Geachte,
    Uw dossier is in behandeling.
    Yvonne
    Fijn dat u het meldt. Maar uiteraard was ik hiervan op de hoogte, omdat ik zelf rechtsbijstand heb ingeschakeld. Dit vanwege het feit
    dat er tot op heden geen actie is ondernomen vanuit Seats and Sofa's op de beschreven situatie en klacht.
    bedankt voor uw reactie,
    Yvonne
    Het bedrag wat Seats and Sofa's ten onrechte nog achterhield heb ik pas na tussenkomst van een advocaat terug ontvangen. Ik blijf er bij dat er sprake was van een zeer onsympathieke actie (mij dwingen tot tekenen voor afname terwijl er de afspraak was dat de optie vrijblijvend was). Voor mij is nu de 30% boete wegens annulering een rib uit mijn lijf. Gezien de eerdere werkwijze is het duidelijk dat ze niet geïnteresseerd zijn in goede reclame, alleen in geld. Bijzonder sneu en onsympathiek.

Yvonne

Ook een klacht indienen over Seats and Sofas?