Klacht Seats and Sofas: Bank is niet volgens voorbeeld in de winkel, klachtenservice reageert laat en levertijd is verstreke

M.Heeres

In maart bank en 2 stoelen van het type Jersey bij S en S besteld. Werd 6 weken later geleverd, maar de stof was niet de stof die we hadden gekozen en de naden horizontale naden op de leuningen zaten scheef. Na veel gedoe over de stof met de klachtenservice in Maassluis terug naar de winkel in Den Haag gegaan. Daar erkende men dat het inderdaad de verkeerde stof was. Bank mocht terug naar de fabriek. 2e exemplaar is begin juni geleverd, goede stof, maar er hingen losse draden op de horizontale naden op de leuningen en die naden zaten ook weer scheef. Bank is teruggegaan. Eind augustus contact opgenomen met klantenservice in Maassluis want we kregen geen bericht over de nieuwe bank. Eerst kregen we te horen dat de contactpersoon bij de fabriek met vakantie was, toen dat de bank er was, maar dat men vergeten was contact met ons op te nemen, vervolgens was er weer iemand met vakantie..... 2 weken geleden heb ik een mail gestuurd met het bericht dat de uiterste levertijd ( week 36 ) in zicht komt en dat ik graag de bank wil, maar wel met de zekerheid dat de naden goed zijn, dus met een foto. Daarop reageerde de contactpersoon in Maassluis dat we zelf langs konden komen om dat te controleren. Ik vind dat niet okay en dat heb ik gemeld. Afgelopen vrijdag heb ik gemeld dat ik deze week ( tijd is al verstreken) de bank wil ontvangen, dat ik de leverkosten van de vorige week terugvorder van de vorige banken en dat ik als de bank niet in orde is de koop ongedaan ga maken,

Het bijzonder is ook dat er op de bank in de winkel helemaal geen horizontale naden zitten. Het lijkt alsof de mederwerkers van Seats and Sofa's zelf niet weten hoe hun banken eruit horen te zien.

Verder heb ik in mijn bericht van vrijdag geschreven dat als het leveren deze week niet lukt ik het bedrijf nog een week langer de tijd geef om de bank te leveren maar dan wel een schadevergoeding vraag voor de tijd die ik erin gestopt heb, ( thuis zijn voor de levering, mailen, bellen) .

Dit op advies van de consumentenbond.

Het is nu maandag tegen de avond. En ik heb nog niets vernomen. Ik hoop dat het melden van deze klacht hier het leveren van een goede bank versneld. Ik heb lang genoeg gewacht.

Ik wil dat het bedrijf mijn bank deze week nog levert en dat de bank in orde is, dus zonder horizontale naden op de leuningen. En dat het bedrijf een schadevergoeding bied voor de slechte service.

Seats and Sofas
    Geachte Heer/Mevrouw M. Heeres.

Als eerste onze welgemeende excuses.

Wij hebben alle documenten voor u opgevraagd betreffend u zitmeubel en dit gelijk doorsturen naar de leverancier en het filiaal te Maassluis om voor u tot aan de bodem uit te zoeken waar u zitmeubel zich op dit moment bevind, zodra wij een antwoord hebben ontvangen dan nemen wij per direct met u telefonisch contact op om ook gelijk met u alles door te spreken.
    Wij nemen vandaag uiterlijk morgen met u telefonisch contact op.
    LET OP!!!! wij bellen anoniem

Hopend u voldoende geïnformeerd te hebben.

M.v.g. Team after Sales Seats and Sofas

M.Heeres
    Tja... Blijkbaar is ook het team after sales van Seats and Sofas onbetrouwbaar. Gisteren kreeg ik het bericht dat ze dinsdag en uiterlijk woensdag contact met mij zouden opnemen. Het is nu woensdagavond en het bedrijf heeft op geen enkele wijze contact met mij opgenomen. En ik heb uiteraard nog geen bank.
    Seats and Sofas
    Geachte Heer/Mevrouw Heeres/ Zaalberg,

Als eerste onze welgemeende excuses dat mijn collega van After sales u niet veder telefonisch heeft benaderd, wij zullen de reden van geen contact achter halen en de persoon erop toespreken dat dit niet meer zal gebeuren in de toekomst.

Zoals ik heb begrepen is er inmiddels met u per e-mail contact geweest via de Hoofdservice coördinator van Seats and Sofas te Maassluis.

Wij hopen dat u klacht naar tevredenheid is verholpen.

M.v.g. Team after Sales

M.Heeres
Er is inderdaad contact met de klachtenservixe in Maassluis. Maar die reageert te laat,negeert mijn ontbindingsvoorstel, schrijft dat ik verplicht ben de bank te komen bekijken, terwijl zij ook foto's kan maken, zodat ik kan zien of de horizontale naden op de uiteinden van de bank zitten. Zoja, dan is de bank niet volgens voorbeeld in de winkel en zal ik de bank niet accepteren. Ik hoef dus niet naar Maassluis. Op mijn voorstel foto's te maken is ze niet ingegaan. Ook stelt ze dat de vervoerskosten van de niet volgens voorbeeld uitgevoerde en geleverde banken voor mij zijn. Volgens het Nederlands consumentenrecht is dat wel zo. U kunt zelf de verder correspondentie hierover opvragen bij de klachten service.

Ook een klacht indienen over Seats and Sofas?