Klacht Seats and Sofas: Dit heb ik nog nooit meegemaakt!

Gebruiker1600516473

Wij gingen vorig jaar naar de vestiging in Den Haag voor een nieuw bankstel. Onze keuze viel op een bankstel uitgevoerd in Buffalo leer, de duurste bekleding die S&S aanbiedt.

Na een maand of twee werden we gebeld met de mededeling dat de fabrikant de bank niet met dit leer kon leveren. Met tegenzin zijn we naar de winkel terug gegaan en hebben een andere stof uitgekozen. Deze stof was twee prijsklasses goedkoper dan onze eerste keus wat op de catalogus prijs rond de E700 zou schelen. Tot onze grote verbazing werd op een zeer onprettige manier geweigerd het aankoopbedrag aan te passen! Die bevoegdheid zou alleen bij het hoofdkantoor liggen.

Wij hebben het hoofdkantoor hierover benaderd en kregen lange tijd geen reactie. Na veel herinneringen kreeg ik uiteindelijk de reactie dat deze bevoegdheid weldegelijk bij de vestiging ligt. Niet meer dan logisch, maar waarom duurt het dan zo lang om mij dat mede te delen?

Terug in de vestiging Den Haag werd ons door de vestigingsleider een kleine prijsaanpassing aangeboden niet in verhouding tot de veel goedkopere stof. We waren de hele situatie meer dan zat en hebben getekend.

Al na anderhalve maand werd gemeld dat de bank klaar was. Er bleek helaas van alles mis. Sommige naden zijn slordig in een golvende lijn gestikt, naden van verschillende bankdelen lopen niet over maar verspringen met 5 cm, de bekleding is lelijk over de bank getrokken, en meer, teveel op te noemen. Overduidelijk is de fabricage een haast klus geweest!

Deze mankementen heb ik direct bij het service emailadres van S&S gemeld toegelicht met vele foto's, zonder reactie. Ook nu na meerdere herinneringsmail werd na lange tijd per brief gereageerd dat ik het bankstel langs kon brengen in Maassluis zodat het zou worden gecontroleerd en als mogelijk gerepareerd. Deze vestiging vertelde mij echter dat ik voor herstel het bankstel moest brengen bij de vestiging waar ik het bankstel heb gekocht en dus niet langs kon komen.

Ook dit bleek niet te kloppen en ik moest nogmaals bij S&S mijn klacht indienen. Inmiddels weer helemaal zat van het kastje-muur verhaal en slechte service, heb ik aangegeven dat langskomen geen zin heeft, omdat de bank niet door de reparateur ter plekke kan worden gerepareerd. De stiksels zijn bijvoorbeeld niet onzichtbaar te herstellen. De bank moet opnieuw worden gemaakt.

Lees mijn verhaal en neem contact met me op. ik heb veel service mails gestuurd en onder andere contact gehad met Alex O. van de customerservice afdeling. Hij heeft mijn emailadres en telefoonnummer. Ik ben niet akkoord met de standaard reactie dat ik een mail naar het service emailadres moet sturen. Dat heb ik al vele keren gedaan.

Ik wil een klantvriendelijke oplossing waarbij S&S niet uiteindelijk alles op de klant afschuift. Laat ons niet 3 maanden op de grond zitten! We zijn nu meer dan een jaar verder!

Beste heer/mevrouw de Vries,

Wat vervelend om te horen dat u weinig reactie krijgt op uw klacht. Helaas kan ik vanuit het webservice team weinig betekenen om uw klacht op te lossen. Ik heb uw klacht intern doorgezet naar de klantenservice met de vraag zo spoedig mogelijk contact op te nemen.

Buiten dit gaan we intern kijken wat er precies mis gaat waardoor uw klacht niet wordt opgepakt en wordt opgelost.

Astrid - Seats and Sofas
    Geachte meneer / mevrouw De Vries,

Wij hebben uw melding nogmaals bekeken, Graag wil ik met u persoonlijk in contact komen om het een een en ander te bespreken betreffende uw klachtmelding.

Zou u mij willen laten weten of het mogelijk is om aanstaande vrijdag met u contact te hebben?
    Ik zal u mijn persoonlijke mail adres geven , r.heldoorn@seatsandsofas.nl

Ik hoop zo spoedig mogelijk van u te horen.

Met vriendelijke groet
    Robert-Customer service
    Seats and Sofas

Ook een klacht indienen over Seats and Sofas?