Klacht Seats and Sofas: Komen deze keer de afgesproken levertijd niet na.

Habets-Hermens

Vervolg op klacht van 7 juli 2019.

7 juli 2019:
We hebben ongeveer drie jaar geleden een bankstel gekocht bij de vestiging in Heerlen. Na een maand of zes bleek de rugleuning van de zit met uitklapbaar voetenbank los te zitten. Hiervoor heeft Seats en Sofas een bedrijf gestuurd die vond dat de oplossing zat in wat extra schroeven aan te brengen. Meer kon hij er ook niet aan doen maar kwalitatief niet erg best. Nu na drie jaar blijken de stiknaden op meerdere plaatsen al los te laten of de stof scheurt in. We hebben dit gemeld en kregen als antwoord dat de garantietermijn van twee jaar verlopen was. Daarna hebben we nog eens aangegeven dat er ook nog iets is van een normaal te verwachten levensduur en dat die ons inziens zeker langer is dan 3 jaar voor toch een redelijk duur bankstel van meer dan € 3000 dat door twee volwassenen op een normale manier gebruikt wordt. Hier hebben ze niet eens het fatsoen voor gehad om hier op te reageren. Onze conclusie kan dan ook alleen maar zijn dat als je op zoek bent naar een bankstel wat normaal gesproken toch langer dan de garantietermijn moet mee gaan je zeker niet bij Seats en Sofas moet zijn.

Reactie op 12 juli van seats and sofas: Vandaag telefoon gehad van Seats en Sofas. Aangezien de garantie verstreken is, willen ze ons tegemoet komen en bieden ons de mogelijkheid aan om een ander bankstel te kopen met een extra hoge korting. We lopen volgende week eens binnen. Wordt vervolgd.

Op 16 juli 2019 naar Seats en Sofas, na wat rondgekeken te hebben, stond er 1 hoekbank die ons zou kunnen bevallen (we hadden zelf nooit gedacht daar nog eens ooit iets te kopen) Maar hoeveel keus hadden we? We werden geholpen door ene Nicole (filiaal Heerlen), ze gaf ons een hoge korting maar moesten wel wederom gelijk beslissen. Levertijd tussen 8 en 12 weken werd ons gezegd, maar er werd gevraagd of het ook eerder geleverd mocht worden. Nu 11 weken verder toch maar eens geinformeerd of er al een leverdatum bekend is. Nu werd ons verteld dat een bankstel waarin een relax mogelijk is (wat wij overigens helemaal niet besteld hebben) zeker 16 weken zou duren. Staat ingepland voor begin of half november, als we het dan al krijgen. Dus de eerste keer een heel slecht bankstel en de 2de keer worden we geconfronteerd met een levertijd die ze niet nakomen. Ze hanteren een agressieve verkooptechniek en doen beloftes die ze niet na komen totdat je de overeenkomsten getekend hebt (deze leggen ze overigens heel geraffineerd over elkaar)

Binnen afgesproken termijn leveren.

Seats and Sofas
    Beste heer / mevrouw Habets,

We betreuren het dat dit is voorgekomen.
    Onze welgemeende excuses hiervoor.

Ik ga uw verhaal en de benodigde informatie doorsturen naar de juiste afdeling/ megastore.
    Deze zullen z.s.m. met u contact opnemen.

Met vriendelijke groeten,
    Joshua - Seats and Sofas

Habets-Hermens
De volgende week bellen als Nicole er is, zij heeft dit toegezegd. Echter kunnen zij er niets aan doen als het later geleverd wordt, terwijl een andere medewerker wist te vertellen dat een bankstel wat met relax geleverd kan worden, altijd 16 weken duurt. Nou dat zal Nicole dan niet geweten hebben??? Tenminste niet tot de tijd dat wij de overeenkomst getekend hebben en aanbetaald. Misleidende informatie.

Ook een klacht indienen over Seats and Sofas?