Klacht Seats and Sofas: Ondeugdelijke reparatie

Janine

Ik bezit een set van drie banken, waarvan enkele maanden geleden bij de twee grote banken de zitting duidelijk begon door te zakken. Hierop is na een vrij lang voortraject in de aankoop vestiging in Assen een herstel reparatie uitgevoerd. Bij het afhalen van de banken werd één bank vluchtig uit het plastic gehaald, om te laten zien dat het opvullen was gelukt. Omdat we de banken zelf moesten vervoeren werd gezegd dat we de banken beter in het plastic konden vervoeren. Zo gezegd, zo gedaan. Naast het feit dat ik bij thuiskomst een ‘vieze handen afdruk’ ontdekte op de bank, bleek ook nog eens dat één zitvlak op deze bank zo gigantisch opgevuld was dat de hele midden naad afwijkt van de normale stand en dat ik niet eens met mijn voeten de grond kan raken. Hierop het filiaal gebeld maar ik moest via de website een klacht indienen.
Dit heb ik 3x gedaan, ik kreeg hierop wel een ontvangstbevestiging maar daarna werd het stil... uiteindelijk inmiddels diverse pogingen gedaan om het met het filiaal op te lossen maar ter vergeefs. Ze zeggen mij terug te bellen, wat nooit gebeurt en iedere keer bedenken ze weer een nieuwe smoes.
Het laatste excuus is nu dat de reparatie zou zijn verricht buiten de garantietermijn. Hier is nooit iets over gezegd maar het zou betekenen dat om die reden mijn klacht niet in behandeling wordt genomen. Na een pittige discussie is het dan ineens wel weer mogelijk maar dan moet ik opnieuw mijn bank in de winkel aanleveren. Dit terwijl ik nu herhaaldelijk heb aangegeven dat dit geen optie is. Mijn echtgenoot is namelijk recent geopereerd en mag tenminste zes weken niet zwaar tillen en zeker niet autorijden. Ik heb dit ook in een eerder stadium aangegeven, zodat we op dat moment de bank evt wel hadden kunnen brengen. Ook al vind ik dat ook slecht want ik zou dan kosten voor een aanhanger moet betalen + een auto met trekhaak moeten regelen. Nu woon ik op steenworp afstand van de vestiging in Assen, dus heb ik meerdere keren gevraagd waarom ze na zo’n lange periode van ergernis en frustratie mij niet tegemoet komen en bij ons aan huis de reparatie uitvoeren. Maar dit kan alleen als ik voorrijkosten betaal. Dit vind ik onterecht, het hersteldrijf heeft immers een ondeugdelijk product afgeleverd en waarom moet ik dan de onkosten betalen. Bovendien is het 1 minuut vanaf de winkel. Ik heb daarom zelf contact opgenomen met de reparateur, maar hij verwijst mij terug naar de winkel. En zo blijven we bezig.

Hoe lossen we dit nu eindelijk op?

Dat het herstelbedrijf even een paar meter verder rijdt dan de winkel in Assen en de overtollige vulling uit mijn bank haalt.

Het zou prettig zijn als ik eens door de winkel gebeld zou worden i.p.v. dat ze terug bel afspraken nooit nakomen.

Janine
Na lang wachten kwam vandaag de reparateur. Hiervoor heeft mijn echtgenoot speciaal een vrije dag opgenomen. Meneer bekeek de bank en gaf direct aan dat er niets mee te gaan doen. Het hoge gedeelte zou nog wel slinken aldus meneer. Uiteraard enorme flauwekul, want ik zit al maanden met een bank die niet gelijke hoog is en dat zal nu nog spontaan slinken? Vervolgens is meneer weggegaan en hij wilde niet even samen de zaak bellen. Erg onbeschoft dus. Vervolgens de zaak gebeld, zodra meneer weg was. Ik werd opnieuw afgescheept en kreeg zelfs de vraag of ik er last van had dat de bank niet aan beide kanten even goed gevuld is. Nou wat denk je zelf??! Al met al een kostbare vrije dag opgenomen en ik zit nog steeds met een bank die niet naar behoren in opgevuld/hersteld!!!! Hoe komt dit drama tot een positief einde?

Ook een klacht indienen over Seats and Sofas?