Klacht Seats and Sofas: prijs/kwaliteitsverhouding, misleidende folders, intimidatie

# 20573
s.a. swartz

29-1-13
Het verhaal van mijn eerdere klacht krijgt er nog een onverwachte wending bij.
18-1-13 een brief ontvangen van sas, met dat we in gebreke zijn gebleven en dus de annulering moeten betalen a 240 euro, waarvan al 200 binnen is van de aanbetaling.
Dit was onze laatste kans het tot een goed einde te brengen, stond eronder.
ben 26 of 27-1 ook gebeld door hun juridisch buro in deventer.
Dat we alle kosten zsm moeten betalen, anders komen er kosten bij en meer nare gevolgen.
Volgens zijn zeggen wilde hij ons laten schrikken…
Zo proberen ze de klacht te omzeilen en je snel tot betaling te dwingen. Binnen is binnen….
Mijn klacht stapte hij overheen met te zeggen, dat het niet mijn handtekening is onder het contract, maar die van dhr [..], zijnde mijn partner. We hebben wel degelijk samen ondertekend en samen betaald. Mijn klacht is rechtsgeldig. Mijn dossiernr is 219144.

We kregen na een gesprek 18-1 met verkoper houdan uitstel van beslissing tot 26-1-13.
Dit vertelde ik de juridische medewerker uit deventer.
Hij belde mij terug om dit te bevestigen. Ik voelde me best wel geïntimideerd.
Wij zijn zaterdag 26-1 terug gegaan en hebben geannuleerd.
Terwijl mijn klacht nog niet is afgehandeld.
Zolang onze klacht loopt, wilde ik eigenlijk uitstel van beslissing
Die tijd heb ik nl nodig om adviezen in te winnen bij de diverse klachtenforums.
Helaas heeft consuwijzer niet terug gebeld, we hadden een belafspraak vrijdagochtend.25-1.

Ik heb de folder van wk2 nogmaals bekeken, deze is zeer misleidend.
Nog een leuk rekensommetje: als de brighton met stof 1 van 333 wel een doos met 200 euro spulletjes erbij krijgt, is die doos meer waard dan het bankstel, die dan nog maar 133 piek waard is. En ik betaal 800 zonder doos, met stof 4. wat een prijsverschil.
Anderszijds kost de brighton maar 560 meer dan de annulering die ik toch al kwijt ben.
Dat is wel een normale prijs. Tenzij er giftig spaanplaat in is verwerkt….
Mijn klacht is tot nu toe niet gehonoreerd, alleen aangehoord en afgewezen.
Geen korting, geen doos en geen goedkoper bankstel, alleen voor hetzelfde bedrag evt een andere keus. Maar ik ben zo afgeknapt op sas, ik wil van ze af. En mijn partner ook.

De brief van sas die ik 18-1 ontving, en het telefoontje uit deventer, beschouw ik als dreigbrief en intimidatiepoging
Daarom houd ik de klacht zeker aan en beschuldig sas van dwaling (officiele term voor misleiding, zo vertelde mij een medewerker van de consumentenbond) en nu dus ook bedreiging met gerechtelijke procedures vanuit deventer.
ik mag zijn naam niet noemen, omdat mijn klacht openbaar is, was de reden van zijn boosheid. Ook een manier om klachten te ‘behandelen’.
Zijn naam en het telnr van dit kantoor zijn nu verwijderd, zijn tegenklacht gelijk aan voldaan.
Nou de mijne nog.
Wij annuleren en betalen onder protest de som van 240 euro, zijnde 30% van het aankoopbedrag. In de brief die sas ons stuurde staat dat we ca 40 euro moeten betalen.
Het totaalbedrag van 240 euro wordt er niet in vermeld, zo viel ons op.

Deze week in de aanbieding staat de brighton met doos voor 350 euro.
Maar zelfs al staat die doos op dezelfde pagina als de brighton, daar geldt ie niet voor,
werd ons door de salesmanager bij sas duidelijk gemaakt. Hij stond ons vriendelijk te woord afgelopen zaterdag, al was hij niet blij met mijn klacht.
Dit in schril contrast met de man uit deventer, die boos ophing vandaag (29 januari 2013.). omdat mijn klacht bij klachtcompas ook hem betrof en ik zijn naam had genoemd.
als ik mij bedreigd voel, door wie dan ook in deze, mag ik dat zeggen, consumentenbond heeft zelfs een loket maatschappelijk belang om ook over dat soort praktijken je uit te kunnen spreken.
Er is melding gemaakt van hoe ik telefonisch te woord ben gestaan vandaag en eerverleden week, dat ik me door het administratiekantoor van sas te deventer bedreigd en geïntimideerd voel.
Ik handhaaf mijn klacht tegen sas, en betaal dus onder protest de 240 annuleringskosten,
wil verder nooit meer iets met dat bedrijf te maken hebben

Hoogachtend mw s.a. swartz en dhr w van ekeren.

restitutie van annuleringskosten wegens dwaling van sas, zal wel niet gebeuren.... en verder gewoon met rust gelaten worden door de pittbull uit deventer.

Geachte,
    Dit is gelezen.
    Seats and Sofas
    Je kunt hier een nieuwe reactie schrijven...
    s.a. swartz
    ik ben nog bezig met behandeling bij het juridisch loket. eur. wetgeving gaat voor landelijke. wegens dwaling mag je opzeggen en er is ook een periode van bezinning zonder kosten, dat wil ik nog uitzoeken. verder klopt de annuleringsbrief van sas niet, het lijkt nu net of we binnenkort een bankstel in maassluis kunnen ophalen. ze hebben niet eens een echte annuleringsbrief, hier wordt een kopie vd koopovereenkomst voor gebruikt, heel verwarrend,en zonder mijn naam.mijn klacht blijft staan
    Geachte,
    Is gelezen.

Ook een klacht indienen over Seats and Sofas?