Klacht Seats and Sofas: Prijswijziging binnen 3 dagen en huishoudpakket

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 18856
Gebruiker
EBoon
Datum
18 reacties

Details

De klacht

Donderdag 3 januari een elementenbank besteld waarbij werd verteld dat wij geen recht hadden op het 11-deling huishoudpakket. Dit vond ik toch wel raar omdat deze bij veel goedkopere bankstellen wel gegeven werd?! Vandaag kijk ik op de site van Seats and Sofas en ik zie de opstelling die wij besteld hebben, staan met de aanbieding van het huishoudpakket erbij en de elementen zijn ineens eur 34,- per stuk goedkoper. Direct gebeld met de winkel. De dame in kwestie die mij te woord stond, reageerde op mijn vraag hoe het zat met prijsdalingen in een zo korte tijd als volgt: "U heeft niets te klagen, hoor. Want u heeft voor de prijs die u betaalt een hele goede kwaliteit stof en kunstleder. En de aanbieding betreft bekleding in een andere prijsgroep. En het pakket geldt voor bankstellen en hoekbanken en u heeft een L-shape." Nu staat er over de stofgroep niets op internet bij de aanbieding en het verhaal over het pakket blijft ook vreemd. Het was wel duidelijk dat mevrouw mij een zeur vond!

De oplossing

Tegemoetkoming door het huishoudpakket alsnog te geven en duidelijkheid over het beleid omtrent prijsdalingen binnen zo'n korte tijd.

18 reacties

  1. Auteur
    Seats and Sofas
    Datum
    Geachte,
    U kan naar het filiaal komen , dan laten wij u de bekleding zien,
    dat u niet te veel heeft betaald.Met vriendelijke groet,
  2. Auteur
    EBoon
    Datum
    Sorry maar deze reactie slaat werkelijk nergens op! Heeft u de klacht wel juist gelezen? Ik ga mijn klacht niet opnieuw omschrijven maar ik adviseer u om de klacht nog eens te lezen. De kern van de zaak is dat uw reclame-uitingen niet kloppen met uw verhaal. De reclame-uitingen zijn (wanneer uw verhaal klopt) niet specifiek genoeg en suggereren iets anders dan dat in de winkel verteld wordt. Dit wordt ook wel misleiding genoemd.
  3. Auteur
    Seats and Sofas
    Datum
    Geachte,
    Heeft u voor mij nog het order nummer.Met vriendelijke groet,
  4. Auteur
    EBoon
    Datum
    Ik heb het ordernr en het klantnr zojuist toegevoegd.
  5. Auteur
    EBoon
    Datum
    Ik zie zojuist ook op de orderbon staan dat de uiterlijke leverweek week 24 is!!!!! In de winkel werd er gesproken over een levertijd tussen de 6 en 11 weken en nu is de uiterlijke levertijd 6 maanden. Hoe zit dit? Ik ben niet akkoord met een levertijd van 6 maanden.
  6. Auteur
    Seats and Sofas
    Datum
    Geachte,
    U kan contact opnemen met het filiaal.Met vriendelijke groet,
  7. Auteur
    EBoon
    Datum
    Ik zal contact opnemen met het filiaal maar waar ga ik dan contact over opnemen? Het is mij niet duidelijk wat nu uw voorstel/oplossing is.
  8. Auteur
    Seats and Sofas
    Datum
    Geachte,
    Over de problemen die u schrijft.
    Met vriendelijke groet,
  9. Auteur
    EBoon
    Datum
    Nou, net gebeld, hoor! Het filiaal bleek volledig niet op de hoogte te zijn van deze correspondentie dus ik kon alles nog een keer vertellen. Waarop ik weer dezelfde flutantwoorden heb gekregen. Omdat de bank al besteld was, kon er niks meer voor mij worden gedaan. Dat is natuurlijk onzin. Bedoeld wordt: mevrouw, wij willen niks voor u doen. Dat zou eerlijk zijn. Dus hierbij nogmaals de vraag: wat is concreet het voorstel/ oplossing? Of is het gewoon: geld is binnen en verder bekijkt u het maar?
  10. Auteur
    Seats and Sofas
    Datum
    Geachte,
    Dit is gelezen.
    Met vriendelijke groet
  11. Auteur
    EBoon
    Datum
    Mooi dat het is gelezen. Ik zou vandaag door het filiaal worden terug gebeld maar dat is helaas niet gebeurd. Dat zou ik veel fijner vinden, net als het netjes oplossen van mijn klacht. Dus wat gaat u verder doen ( behalve mijn reacties lezen)?
  12. Auteur
    Seats and Sofas
    Datum
    Geachte ,
    U bent nmeerder keren gebeld , ook vandaag nog.
    ik laat vandaag uiterlijk week 5 weer contact met u opnemen.Met vriendelijke groet,
  13. Auteur
    EBoon
    Datum
    Ik ben gebeld maar weer hetzelfde verhaal zonder goede oplossing. Onze Desiree van Sliedrecht moest er in ieder geval erg om zuchten. Een cursus Klantencontact misschien? Vervolgens gaf zij een collega waar ik (heel fijn) mijn verhaal weer moest doen. Deze meneer meldde: Ik snap dat u het ziet als misleidende reclame. Ik: Ja, en wat gaat u nu doen? Antwoord: Niks want het zit nu eenmaal zo en dan moest ik maar een brief naar het hoofdkantoor sturen.
  14. Auteur
    EBoon
    Datum
    Dus waarom moest ik contact opnemen? Omdat jullie niet op Klachtenkompas willen melden dat jullie wel met misleidende reclame klanten lokken, maar niet eerlijk dit soort zaken oplossen?
  15. Auteur
    Seats and Sofas
    Datum
    Geachte,
    U kunt de bekleding in het filiaal komen bekijken.Met vriendelijke groet,
  16. Auteur
    EBoon
    Datum
    Wat is dat nou toch voor een reactie? Het kan aan mij liggen maar dit is nog niet eens een poging om in te gaan op mijn klacht. Je kunt wel iets schrijven maar dat betekent nog niet dat het een reactie is op de klacht en op wat uw klant schrijft. Mijn advies: gebruik het geld dat jullie uitsparen op mijn aankoop voor een cursus klantgerichtheid voor jullie medewerkers en leer degene die op Klachtenkompas reageert, normaal schrijven en communiceren. Want een aap zou dit nog beter doen!
  17. Auteur
    Seats and Sofas
    Datum
    Geachte,
    U heeft een andere bekleding,en deze beklediong is duurder.
    Dit kunnen wij u in het filiaal laten zien.
    Met vriendelijke groet,
  18. Auteur
    EBoon
    Datum
    De klacht is gewoonweg niet opgelost.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
EBoon
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Seats and Sofas?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen