Klacht Seats and Sofas: Reparatie bank duurt 20 weken

Debby De Bruijn

In juni 2020 een bank gekocht, deze is geleverd in september 2020. In januari 2021 hebben we een klacht ingediend over onze bank dat deze doorgezakt was en ontzettend kraakt. Hierop is er een discussie ontstaan over het aanleveren van de bank. Uiteindelijk is de bank begin maart opgehaald en hebben we een leenbank ontvangen. Op deze leenbank is onmogelijk te zitten omdat je gewoon op hout zit. Er is gezegd dat de reparatie 6 tot 12 weken zou gaan duren. Inmiddels is dit 14 weken en zojuist is mij verteld dat het nog 6 weken gaat duren. Dit is geen schappelijke termijn meer voor een reparatie en daarop heb ik een aangetekende brief gestuurd, welke niet in ontvangst is genomen en op een postkantoor ligt te wachten tot deze wordt opgehaald. Ik heb kenbaar gemaakt dat er een brief op het postkantoor ligt maar hierop werd mij verteld dat ze deze niet zouden gaan halen. Ik heb daarom de brief ook nog per mail gestuurd met daarin de mededeling dat ik de koop wil ontbinden. Als reactie krijg ik nu te horen dat ik maar geduld moet hebben en dat ze ter compensatie 100 euro willen geven. Ik heb heel erg het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden. Morgen heb ik een afspraak met mijn advocaat en ook heb ik gesproken met iemand van de geschillencommissie, zij hebben mij verteld dat een redelijke termijn voor reparatie gelijk is aan de levertijd. Dit is zeker niet het geval en ik ben straks al een half jaar bezig om mijn bank gerepareerd terug te krijgen. Ik hoop niet dat het zover hoeft te komen maar ik laat het hier zeker niet bij zitten en zal doorgaan tot de koop is ontbonden.

Ik wil de koop ontbinden, de aangetekende brief is via de mail verstuurd aan seats and sofas en de originele brief ligt nog op het postkantoor omdat er geweigerd wordt deze te halen.

Seats and Sofas is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Debby De Bruijn
    Tot op heden geen oplossing, van de week te horen gekregen dat de bank nog zeker 6 weken wegblijft. Ter compensatie wordt er 100 euro geboden. Echt een lachertje. Klacht ligt inmiddels bij de advocaat.

Debby De Bruijn
Bank nog steeds niet terug mogen ontvangen

Ook een klacht indienen over Seats and Sofas?