Klacht Seats and Sofas: Zitting zakt door, zitting is te soft op bijna ieder zitgedeelte

YY87

In april 2020 heeft levering van ons bankstel gebeurd. Zoals we erop gewezen waren hebben we het product opgehaald (er is niets aangegeven over eventuele formule om bij eventuele problemen ook bankstel te moeten aanbieden op filiaal). Later in juni ook nog eens een aanvulling op bankstel aangekocht! Het heeft inmiddels al 2377,50euro gekost (excl. transport kosten!)! Wij hebben eerder in 2010 ook een bankstel gekocht bij Seat & Sofas waar we destijds erg tevreden mee waren en op basis van onze eigen ervaringen de gok hebben gewacht ongeacht de slechte recensies laatste jaren om nu weer een bankstel bij Seat & Sofas te kopen.

Sinds het begin (april 2020) kampen wij met problemen mbt de zittingen, maar hebben het bankstel nauwelijks kunnen testen of gebruiken omdat we midden in een verbouwing (aanbouw) zaten. Nu wij sinds onze zomervakantie in augustus volledig gebruik zijn gaan maken van het bankstel hebben wij nogmaals helaas mogen ervaren dat de zittingen niet deugen. Men zakt door en je krijgt al snel last van je rug. Het ergste is dat iedere keer als er bezoek is wij de opmerking krijgen over de zittingen. Op een bankstel van iets meer dan 5 meter lang, met hoek lounge en eiland hebben we enkel 2 kleine plekken waar je goed kunt zitten zonder last te ervan van de zittingen omdat je doorzakt.

Op zich kan er met ieder nieuw product iets mis zijn, als er maar een deugdelijk oplossing geboden wordt. Echter naar aanleiding van mijn servicemelding online op de site heb ik een brief ontvangen met de bevestiging van mijn service melding en of ik even het BANKSTEL wil komen aanbieden in filiaal ter beoordeling! Er wordt aangegeven dat eventueel ter plekke beoordeeld wordt of het gemaakt kan worden en zo niet dat men het bankstel ter reparatie zal gaan opsturen naar leverancier voor herstel. En dat die kosten voor hen zijn. Echter, ik beschik natuurlijk niet meer over de folie en beschermproducten van het bankstel.
Laat staan dat een eventuele beoordeling door een expert mij ons thuis kan gebeuren, wie is eventueel aansprakelijk voor de eventuele schade onderweg naar het filiaal en weer terug? Het kan veel gemakkelijker beoordeeld worden of een bankstel conform de verwachtingen is op basis van een huisbezoek. Als blijkt dat het bankstel daadwerkelijk niet deugt zoals wij beweren, kan ik begrijpen dat ik het moet brengen, maar hoe zit het dan met de aansprakelijkheid bij eventuele schade bij transport?? Wie is daarvoor aansprakelijk?

Wat als het zover komt, en bankstel is opgestuurd naar leverancier. Ik zal een tijd zonder bankstel komen te zitten, hoe willen ze het oplossen? Wij zitten notabene zonder bankstel vanwege een fout van Seat & Sofas. Stel dat er een leenbank wordt aangeboden, wie brengt en haalt deze op? Wie draait op voor de kosten? Het lijkt erop dat S&S door bovenstaande werkwijze de mensen onmogelijk maakt om een serviceverzoek daadwerkelijk tot stand te brengen. Het lijkt op een manier om zo de verantwoordelijkheden te ontwijken. Het is geen klein pakketje wat je kunt oppakken en kunt brengen naar een filiaal. Ik zal hiervoor in contact gaan met mijn jurist. En vervolgens allereerst een ingebrekestelling tot stand brengen en desnoods naar een ongewenste situatie moeten waarbij wij de koopovereenkomst zullen moeten ontbinden!
Wij zouden graag een expert verwachten op locatie (thuis, waar bankstel staat) voor de beoordeling. En vervolgens pas verantwoordelijkheden en aansprakelijkheid bespreken!

Seats and Sofas
    Beste heer/mevrouw Yildiz,

Wat vervelend om te horen dat het afhandelen van uw klacht niet soepel verloopt. Wij willen er zorg toe dragen dat uw ervaring zo goed mogelijk wordt opgelost en komen graag met u in contact. Zou u uw ordernummer en klacht kunnen sturen naar service@seatsandsofas.nl? Dan zullen mijn collega's zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om samen te kijken naar een oplossing.

Met vriedenlijke groet,

Joshua - Seats and Sofas

Ook een klacht indienen over Seats and Sofas?