Klacht Securiteit Hilversum: Garantie ? Doe er dan iets mee. Laat de klant niet voor onredelijke kosten opdraaien.

P.F. Lablans - Groot

Ik meldde bij Securiteit dat mijn deurbel het niet meer doet en vroeg een monteur langs te sturen. De bel is eind 2014 door hun geplaatst. Het is een Friedland Master Bel, kost € 150.
Een paar dagen later komt de monteur, vooraf gegaan door de waarschuwing: eerste halfuur kost € 64,00. Die constateert na een half uur dat de bel niet te repareren is, oplossing: nieuwe bel.
De garantie is 2mnd overschreden, de fabrikant doet hier dus niets aan en Securiteit kan hier ook niets aan doen. Misschien iets met de montagekosten, maar wat ik me daarbij voor moet stellen is niet duidelijk.
Voor Securiteit schijnt dit einde verhaal.
Ik kan me niet voorstellen dat een bel van die prijs na 2 jaar een weggooiprduct is. Zou toch minimaal 5 à 6 jaar en waarschijnlijk langer mee kunnen gaan.

De reactie van Securiteit verbaast me heel erg, wij zijn al lange tijd klant en we hebben altijd héél goede service gezien.

Ik verwacht van Securiteit dat ze met een redelijke oplossing komen, dwz. met een redelijke tegemoetkoming in de aanschaf van een nieuwe bel, maar ook tegemoetkoming in de montagekosten. Naast fabrieksgarantie, bestaat er ook nog wettelijke garantie. Daar heeft de leverancier mee te maken.

Securiteit Hilversum
    Beste mevrouw Lablans,

Ondanks dat de fabrikant aangeeft dat de garantie is verlopen willen wij u toch aan mevrouw Lablans een nieuwe bel aanbieden. Met mevrouw afgesproken dat de kosten voor de bel volledig voor rekening van Securiteit komen. De verrichte arbeidskosten ad somma € 128,- (1e bezoek € 64,- / 2e bezoek montage € 64,00) worden door mevrouw Lablans en Securiteit gedeeld.
    Wij gaan er van uit hiermee een servicegerichte oplossing te hebben geboden.

Ruben de Vos
    P.F. Lablans - Groot