Klacht Security Academy: Examen en exameneisen

JMB

Ik heb bij de Security Academy een cursus Post-HBO opleiding Information Security Management Professional privé gevolgd en met ca. 12.000 € privé betaald. Op de website zijn ook het Examen en de exameneisen vermeld. Bij de eerste dag kwamen wel ineens andere voorwaarden op tafel waar duidelijk wordt dat n score van 60% of hoger vereist is om te slagen zogenaamd “gesloten boek” examen!!! daarna moet een werkstuk ingediend worden om het diploma te halen. Er werd aan de dag van een syllabus gesproken waar de eisen instaan gesproken, nooit gezien. Er wordt in de cursus gewezen wat examenrelevant is maar in t Examen zijn er 4 vragen niet inhoudelijk relevant geweest. Het begon al bij de Examentraining er was geen herhaling van wat je kunt verwachten, het was een toets ook met vragen waar niet op gewezen is.Daarbij komt nog dat het cursusmateriaal verouderd is en de docenten niet goed voorbereid. Dus door alle irritaties niet geslaagd.

Ik verwacht dat de Exameneisen bijgesteld worden(hoe je gelokt wordt op de website) en deze op het en op mijn examen toegepast worden zodat het geheel inclusief werkstuk het afsluitende Diploma brengt.
Geld terug kan ook nog een optie zijn omdat mij de cursus in dit stadium niets brengt.

Security Academy
    Goedendag mijnheer [naam verwijderd], Frappant dat u op deze manier probeert uw gelijk te halen, terwijl we volgende week een afspraak hebben. Wellicht dat ik via deze weg een nieuwe poging kan doen de situatie toe te lichten. Op onze site staat bij deze cursus onder het kopje "Examen en exameneisen" het volgende: "Er gelden geen toelatingseisen om deel te kunnen nemen aan deze opleiding, maar van de deelnemers wordt wel verwacht dat zij zich aantoonbaar hebben ontwikkeld op HBO-niveau. Het theoretisch examen wordt afgenomen één week na de laatste lesdag. Het examen bestaat uit een combinatie van multiple choice vragen, open vragen en een tweetal casussen. Hiernaast dient een praktijkgerichte afstudeeropdracht uitgevoerd te worden, waarin men moet laten zien het geleerde toe te kunnen passen.". Aan het begin van de eerste lesdag wordt bovendien heel duidelijk verteld dat men slaagt voor het examen bij het behalen van 60% of meer. Dat wordt niet alleen verteld, maar het staat ook nog eens in de syllabus en in de set introductie dia's. Dat lijkt me toch vrij duidelijk. Er is dan ook helemaal geen sprake van "andere" eisen. U hebt gelijk dat na de recente update van het lesmateriaal een viertal vragen op het examen door de kwaliteitscontrole heen zijn geglipt. Dat is niet netjes en is dus ook een extra aandachtspunt in ons proces. Maar u bent maximaal gecompenseerd doordat u voor die 4 vragen automatisch de maximale score heb gekregen, ongeacht het antwoord dat u hebt gegeven. Kortom, u had nooit hoger kunnen scoren dan in de keuze die we nu gemaakt hebben om deze omissie recht te zetten. Zonder uw cijfer op dit publiek podium te willen noemen kan ik u wel vertellen dat u zelfs met deze maximale compensatie dusdanig ver van de gevraagde drempel van 60% af blijft dat ik niet inzie in hoeverre dit überhaupt uitmaakt voor het eindresultaat. Hoe vervelend het ook is, volgens mij doet u er beter aan uw energie te stoppen in de voorbereiding op herexamen.