Klacht Segoria: Incasso kosten zonder vooraf een factuur te hebben ontvangen

Klachtnummer
# 186520
Gebruiker
J.V.
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 26 juli heb ik kleding besteld . Deze kon ik voldoen via de betaalmogelijkheid Klarna AB. Deze keuze heb ik gekozen aangezien dit de eerste keer was dat ik bij die webwinkel bestelde en ik dat wel zo veilig vond. Helaas paste er een aantal kledingstukken niet, welke ik retour volgens opdracht heb gezonden. Naderhand zou ik een gecorrigeerde nota verwachten, echter bleef deze uit en kreeg ik de melding dat ik de retour gezonden artikelen zelf maar moest verrekenen. Aangezien ik niet alle bedrag exact wist, was dat niet te doen. Vervolgens ontving ik ipv dus de gecorrigeerde nota een incassovordering via Segoria, met daarop gelijk 40 euro buitengerechtelijke kosten. (Blijkbaar is het totaal te betalen bedrag wel duidelijk bij de leverancier, waarom geen duidelijke eindnota?) Ik vind dat zeer klantonvriendelijk en vind dit geen manier. Uiteraard gezien het dreigement binnen enkele dagen te moeten voldoen heb ik het gehele bedrag maar voldaan, maar ik laat het hier niet bij zitten!

De oplossing

Kwijtschelden van de incassokosten van 40 euro, en voortaan na retourzending een duidelijk overzicht wat te betalen, dan zullen dit soort vervelende resultaten achterwege blijven.

1 reactie

  1. Auteur
    Segoria
    Datum
    Geachte mevrouw Vis,

    Bedankt voor uw bericht.

    Naar aanleiding hiervan hebben wij u een e-mail gestuurd met een inhoudelijke reactie.

    Voor verdere vragen kunt u altijd reageren op onze e-mail of telefonisch met ons contact opnemen.

    Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 uur en 17:00 uur op 020-8082854.

    Met vriendelijke groet,

    Segoria

Ook een klacht indienen over Segoria?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen