Klacht Segoria: Onterechte incassovordering

Ilze

Bij een bestelling bij detoxformule (49, 95€) heb ik gekozen om via acceptgiro te betalen (hier als klarna vernoemd). Tot mijn verbazing was er geen factuur bij de zending toegevoegd. Hierna is het mij helaas ontschoten (helaas had ik aangenomen dat deze wel gewoon later per post opgestuurd zou worden). Ik heb dan ook nooit een hard copy factuur of een eerste aanmaning mogen ontvangen.Teruggekomen van vakantie vond ik en aanmaning van Klarna - deze heb ik direct betaald met uitzondering vd aanmaningskosten van 13.50€ aangezien de late betaling mij niet toe te rekenen was gezien de omstandigheden. Wellisvaar was het wegens de vakantie 2 dagen na de vervaldatum. Tot mijn grootste verbasing kreeg ik vandaag alsnog een brief van Segoria (afdeling van Klarna) waar ze stellen dat ik 40€ incassokosten moet betalen. Tijdens Tel gesprek werd aangegeven dat de eerste aanmaning waarschijnlijk in de spam zit. Om mijn goede wil te tonen,heb ik inmiddels ook 13,50€ betaald.

Het direct kwijtschelden van de incasso kosten aangezien ik niet in gebreken ben gebleven en volstrekt ter goede trouw heb gehandeld.

Segoria
    Geachte mevrouw Apena,

Bedankt voor uw bericht.

Naar aanleiding hiervan hebben wij u een e-mail gestuurd met een inhoudelijke reactie.

Voor verdere vragen kunt u altijd reageren op onze e-mail of telefonisch met ons contact opnemen.

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 uur en 17:00 uur op 020-8082854.

Segoria
    Geachte,
    Naar aanleiding van bovenstaande heb ik u een e-mail gestuurd met een inhoudelijke/ feitelijke reactie. Kort samengevat:
    - er is geen wettelijk verplichte eerste kosteloze aanmaning door Klarna verstuurd
    - de betaling was voldaan voor uw incassovordering
    Oom bovenstaande reden verzoek ik u dan ook vriendelijk doch dringend om per omgaande de openstaande vordering in te trekken.
    Indien u geen nieuwe relevante feiten hebt om toe te voegen, graag dit dossier dringend af te sluiten.
    Ilze
    Geachte, graag verwijs ik naar mijn reactie dd 24/08 dat langs uw kant niet beantwoord is gebleven.
    Graag nog vandaag uw bevestiging dat dit dossier is afgesloten.
    Vriendelijke groeten,
    Ilze
    Geachte, ondanks mijn herinneringen heb ik nog steeds geen reactie van u mogen ontvangen. Gezien de rekening betaald was nog voor de datum van uw eerste brief en dat u stilzwijgend akkoord hebt gegeven op mijn reacties, ga ik ervan uit dat dit dossier mag afgesloten worden. Graag mij van uw systeem te verwijderen. De rekening is reeds betaald en zelfs inclusief de kosten vr de eerste aanmaning (wat onwettelijk is).
    Vriendelijke groeten,
    Geachte,

Graag verwijs ik naar mijn herhaaldelijke e-mails waarop ik geen inhoudelijke reactie van u heb mogen ontvangen. Er is GEEN openstaand bedrag omtrent de bestelling bij detoxformule (betaling via Klarna). De factuur is betaald geweest na de eerste ontvangen aanmaning van Klarna. Dit zelfs inclusief de aanmaningskosten ( wat onwettelijk is) om mijn goede wil te tonen.
    Ik verzoek u vriendelijk toch dringend om uw dossier af te sluiten en stoppen met automatische e-mails.

Vr gr
    Geachte,

Helaas heb ik nog geen reactie op bovenstaande (eveneens op eerder verstuurde berichten) mogen ontvangen. Het bevreemd mij dat u daarop nog steeds hierboven genoemde vordering had gestuurd.

In afwachting van uw reactie,
    Met vriendelijke groeten,