Klacht Service-direct: ongevraagd bellen over energiecontract terwijl in Bel-me-niet register

Anoniem@888

Ik sta in het Bel-me-niet register. Ben zojuist gebeld met telefonisch verkoopverhaal om over te stappen naar Service-direct. Telefoonnummer van beller: 073-6487089.
Mijn persoonsgegevens (naam, postcode en huidige Energiemaatschappij = Essent) blijken daar bekend te zijn. Hoe kunnen deze persoonlijke gegevens daar belanden gezien wet AVG?
Vanaf 1 juli 2021 mogen bedrijven consumenten niet langer ongevraagd bellen om producten aan te bieden. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/regels-voor-telefonische-verkoop. Dit verbod wordt hier overtreden!
Verkoper bleef op irritante wijze aandringen ondanks dat ik aangaf in het geheel geen interesse te hebben en tevreden te zijn met huidige energieleverancier. Heb opgehangen.

1. Aangeven hoe ze aan mijn persoonsgegevens zijn gekomen.
2. Onmiddelijk stopzetten van activiteiten waarin mensen ongevraagd telefonisch worden benaderd om over te stappen van energieleverancier.

Wij vinden dat Service-direct hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Anoniem@888
Klachtencompas schrijft: 'Service-direct heeft zich helaas niet geregistreerd op Klachtenkompas. Hopelijk heeft Service-direct langs een andere weg op je klacht gereageerd.' Dit is echter niet het geval. Ik heb geen reactie van Service-direct ontvangen.

Ook een klacht indienen over Service-direct?