Klacht Service-direct: ongevraagd bellen over energiecontract terwijl in Bel-me-niet register

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 563126
Gebruiker
Anoniem@888
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik sta in het Bel-me-niet register. Ben zojuist gebeld met telefonisch verkoopverhaal om over te stappen naar Service-direct. Telefoonnummer van beller: 073-6487089.
Mijn persoonsgegevens (naam, postcode en huidige Energiemaatschappij = Essent) blijken daar bekend te zijn. Hoe kunnen deze persoonlijke gegevens daar belanden gezien wet AVG?
Vanaf 1 juli 2021 mogen bedrijven consumenten niet langer ongevraagd bellen om producten aan te bieden. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/regels-voor-telefonische-verkoop. Dit verbod wordt hier overtreden!
Verkoper bleef op irritante wijze aandringen ondanks dat ik aangaf in het geheel geen interesse te hebben en tevreden te zijn met huidige energieleverancier. Heb opgehangen.

De oplossing

1. Aangeven hoe ze aan mijn persoonsgegevens zijn gekomen.
2. Onmiddelijk stopzetten van activiteiten waarin mensen ongevraagd telefonisch worden benaderd om over te stappen van energieleverancier.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Service-direct hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Anoniem@888
Datum
Uiteindelijke oplossing
Klachtencompas schrijft: 'Service-direct heeft zich helaas niet geregistreerd op Klachtenkompas. Hopelijk heeft Service-direct langs een andere weg op je klacht gereageerd.' Dit is echter niet het geval. Ik heb geen reactie van Service-direct ontvangen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Service-direct?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen