Klacht ServiceRight Autos: 1. Oorzaak olieverlies diagnotiseren en herstelactie uitvoeren.

Gebruiker1550913089

Via ServiceRight werd een reparatie bij Autobedrijf De Hucht afgesproken. Voorgesteld werd eerst een diagnose uit te voeren om vervolgens advies op te volgen voor vlakken cilinderkop, vervangen koppakking, distributieriemset, inclusief waterpomp en dynamoriem. Reparatie leek in eerste instantie goed te zijn uitgevoerd. Na 1.200km gereden te hebben verloor tijdens retourrit van 250 km. motor ca. 4 liter olie. Probleem is doorgegeven aan beide organisaties met verzoek e.e.a. te herstellen. ServiceRight vond dat zij geen verantwoordelijkheid droegen en meldde afstand genomen te hebben van AB De Hucht, wegens slechte ervaringen. Ondanks deze ervaring werd het autobedrijf De Hucht wel aan mij geadviseerd om de reparatie uit te voeren. AB De Hucht liet na melding niets meer van zich horen en het autobedrijf heeft zich uitgeschreven bij Kamer van Koophandel. Geschillencommissie en BOVAG heeft melding opgepakt. We zijn inmiddels maanden verder en nu wordt een expert ingeschakeld om vast te stellen of klacht wegens de werkzaamheden zijn ontstaan.

Ik wil waarschuwen voor de wijze van adviseren van ServiceRight. In afwachting van de uitspraak van de Geschillencommissie zal het mogelijk zijn een vervolgstap te benoemen. Nadere details zullen dan verstrekt worden.

ServiceRight Autos
    Beste Dhr/Mvr. S.W. Heutink,

ServiceRight-autos staat voor het slaan van een brug tussen automobilist en autobedrijf/auto garage.
    Zodra er een afspraak is geboekt bij een servicepunt dan is het in principe de bedoeling dat het servicepunt en de klant de afspraken nakomen zoals bekend staat bij ServiceRight. Enkel is het wel zo dat zodra er een klacht opduikt richting onze servicepunten wij graag daar weet van krijgen en ook ons best doen om zowel voor de automobilist als voor onze servicepunt een passende oplossing te zoeken. Omdat de servicepunt het uitvoerende partij is, zijn wij helaas wel gebonden aan de maximale oplossing die de servicepunt bereidt is te bieden.
    Voor alsnog vinden wij het erg spijtig dat u een vervelende ervaring heeft opgedaan en willen wij u graag ter compensatie een voucher aanbieden t.w.v. 29,50.
 Wij verzoeken u dit bericht te kopieren en te mailen naar: info@serviceright.nl. Hierna ontvangt u een link waarin u uw voucher kunt verzilveren.
    Wij hopen u zo te hebben geholpen.

Mvg,
    ServiceRight (Customerservice)
    Beste Customer Service,
    Uw businessmodel leek mij aantrekkelijk om gebruik te maken van uw dienstverlening om de volgende redenen:
    1. ServiceRight waarborgt de garantie van de automobilist.
    2. ServiceRight garandeert een besparing van 50% in vergelijking met de merkdealerprijzen.
    3. ServiceRight heeft een eigen garage in Almere.
    4. Het garagenetwerk in Almere wordt nauwgezet gecontroleerd met feedback van klanten en kwaliteitscontroles, zodat de autoservice te allen tijde op het hoogste niveau wordt uitgevoerd.
    5. Uitgebreid netwerk in Almere zorgt ervoor dat alle BOVAG-lid autogarages klaar staan om de auto onderhoud of reparatie te verrichten. De garantie blijft te allen tijde gewaarborgd.

Helaas, werd deze propositie niet waargemaakt.
    Ad. 1 ServiceRight nam afstand van het teleurstellende resultaat van de reparatie.
    Ad. 2 De tarieven bleken overeenkomstig te zijn met de merkdealerprijzen.
    Ad. 3 De eigen garage bleek een papieren tijger te zijn.
    Ad. 4 Het is niet gebleken dat kwaliteit, controles en klantenfeedback in de praktijk is gerealiseerd.
    Ad. 5 Ondanks uitvoering van de reparatie in Almere werd de garantie niet overgenomen door een BOVAG-dealer in Almere.

Deze vervelende constatering vraagt om transparantie van de organisatie van ServiceRight en het businessmodel om automobilisten te beschermen tegen malafide praktijken.

Afkopen met een voucher van nog geen 1,5 % van de financiële schade lost het probleem niet op van de auto waar niet verantwoord mee gereden kan worden.
    Vandaar mijn verzoek een conveniërende oplossing aan te dragen.

Met uitdagende groet,
    Sander Heutink
    ServiceRight Autos
    Beste S.W. Heutink,

Wij vinden het erg spijtig om te horen dat u bij 1 van onze BOVAG erkende servicepunten een vervelende ervaring heeft opgedaan en dat de BOVAG u niet verder kan helpen met de BOVAG-garantie die deze garage u destijds heeft gegeven.
    Zodra er een afspraak is geboekt bij een servicepunt dan is het in principe de bedoeling dat het servicepunt en de klant de afspraken nakomen zoals bekend staat bij ServiceRight. Enkel is het wel zo dat zodra er een klacht opduikt richting onze servicepunten wij graag daar weet van krijgen en ook ons best doen om zowel voor de automobilist als voor onze servicepunt een passende oplossing te zoeken. Omdat de servicepunt het uitvoerende partij is, zijn wij helaas wel gebonden aan de maximale oplossing die de servicepunt bereidt is te bieden, en dat is normaliter een voucher ter compensatie van ons kant.
    Voor alsnog vinden wij het erg spijtig dat u een vervelende ervaring heeft opgedaan en uit uw verhaal begrijp ik dat u niet genoegen neemt met onze voucher, daarom gaan wij graag met u in gesprek om erachter te komen of wij u wellicht op een andere manier kunnen helpen. Wij verzoeken u dit bericht te kopieren en te mailen naar: info@serviceright.nl. Hierna zal een leidinggevende contact met u opnemen.

Wij zijn in afwachting van uw reactie.

Mvg,
    ServiceRight (Customerservice)

Gebruiker1550913089
Morgen is er een bijeenkomst met de Geschillencommissie. Daarna zie ik verder welke mogelijkheden er nog zijn.

Ook een klacht indienen over ServiceRight Autos?