Klacht Shell: SHELL EXPRESS Ceintuurbaan 4, 8024 AA Zwolle : OPLICHTERS !!! Je betaald de SNELWEG prijs !

D. Verveer

SHELL : Ceintuurbaan 4, 8024 AA Zwolle, op 10 juli 16:01h.Op reclamezuil staat '16 cent korting' . Na het invoeren van mijn pinpas, intypen pin en het kiezen van type brandstof [ normale diesel], komt de melding 'niet voorradig' in beeld. Waarom is dat niet eerder zichtbaar ? Afijn, ik kon de transactie niet annuleren : geen reactie op pinautomaat. Ik kon ALLEEN een andere type brandstof kiezen. Aangezien er maar één andere 'diesel' was, moest ik wel 'VPOWER' nemen. Wat bleek : minimale afname was 50 liter !!
Het bleek kennelijk een speciaal station voor vrachtwagens, terwijl er allemaal personen auto's stonden. Dus ik maar getankt, uiteindelijk ruim 60 liter diesel.
Blijkt dat er GEEN 16 cent korting is, maar dat het € 1,469 per liter kost, dezelfde prijs als AAN DE SNELWEG !!! Daarbij kon ik geen bon afdrukken.
Alles riekt naar OPLICHTING ! Ik heb SHELL consumer dienst gebeld, daar kreeg ik een vlaming aan de telefoon. Best lastig uit te leggen. Daarna email naar shellstation@shell.com . Dat was dus 10 juli. Omdat in de ontvangst bevestiging stond dat ze 'binnen 5 dagen' reageren, vond ik het na drie weken wel mooi. Net gebeld met 0900-20227104 , kreeg ik mevrouw Kinga Niemiec
aan de telefoon. Iemand uit een Balkanland in het vlaams, hoe babylonisch kun je het maken mijnheer/mevrouw SHELL... Maar goed, na enige pogingen begreep ze het en opende mijn email VOOR HET EERST ! Er was 'enige achterstand'.. ..Kennelijk DUIZENDEN klachten over dit soort praktijken ?!

Ik kreeg een reactie per email :
".. Ter verklaring kan het prijsverschil bij een Shellstation tussen de Shell V-Power brandstoffen en de FuelSave brandstoffen dus uiteenlopen omdat de prijs van Shell FuelSave beinvloed wordt door concurrerende stations en de prijs van Shell V-Power door de dusdanige kwaliteit van de brandstof niet.

De korting geldt enkel voor Diesel en Euro 95. Wij moeten u klacht afwijzen vanwege dat u zelf voor dit producten gekozen heeft." .

Dus : SHELL LICHT WILLENS EN WETENS OP !!!!

Oh ja : de aanduiding van de prijs die verplicht is ? Die zit daar op 2,2m
boven de weg , onleesbaar, onzichtbaar ...

NOOIT MEER TANK IK SHELL : U OOK NIET, LEZER ???!!!

U heeft mijn bankgegevens. Betaal mij de € 9,60 terug en zorg dat het zichtbaar is VOOR je de pincode invoert dat een product niet leverbaar is !!!

Bijlagen

Wij vinden dat Shell hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Shell?