Klacht Shipshape: €5.400,00 uitgeven en apparatuur werkt nog steeds niet!

Chasseur

Op 16 augustus 2016 heeft Shipshape Muiderzand (SSM), op doortocht van onze vakantie te Muiderzand, een Raymarine kaartplotter ES97 ingebouwd in mijn Hunter 356 uit het jaar 2002. Men heeft hierbij gebruik gemaakt van een bestaande kabel en hier de plotter op aangesloten. Reeds in september en ook op mijn laatste tocht 2016 begin oktober viel de plotter regelmatig uit en tot mijn teleurstelling kreeg ik begin april 2017 de plotter niet meer opgestart.
Na telefonisch contact gehad te hebben met Tim van den Heuvel van SSM is mij toegezegd dat Ship Install Heusden (SIH) dit onder garantie zou komen repareren. Ik heb hierbij SIH met deze toezegging meteen verzocht om op 1 juni jl. in onze thuishaven te Willemstad ook een AIS650 te installeren.
Op 1 juli werd door SIH geconstateerd dat de plotter niet voldoende voeding had (te weinig voltage). Er is toen na telefonisch overleg met SSM besloten om dit probleem met contactspray op te lossen, in plaats van alsnog een nieuwe kabel te trekken. Overigens is voor de installatie van de AIS wel een kabel getrokken. Het is niet duidelijk waarom er niet voor gekozen is om ook meteen een nieuwe kabel voor de plotter te trekken.
In het weekend van 3 tot en met 5 juni, tijdens onze geplande zeiltocht, bleek dat scherm wederom niet op te starten was en het systeem dus niet werkt. Omdat de AIS via de plotter werkt, is hierdoor ook de AIS niet toegankelijk.
De consequenties van de door SSM en SIH gemaakte keuzes voor wat betreft de installatie hebben ertoe geleidt dat we in totaal € 5.467,54 hebben uitgeven en nu een niet werkende plotter en een niet werkende AIS hebben. Dit is bijzonder frustrerend!
Tot op heden zijn de volgende oplossingen voorgesteld:
1. Een nieuwe monteur sturen en wederom €186,- betalen voor reistijd en km vergoeding, met een reparatie van de niet functionerende kabel op basis van nacalculatie.
2. Op 13 juni heeft de Directie SSM voorgesteld dat wij de boot van Willemstad naar Muiderzand varen en dan volgens de dan geldende leveringsvoorwaarden plotter opnieuw aansluiten.
Beide oplossingen zijn voor ons niet aanvaardbaar of haalbaar. Raymarine heeft de installatie van zijn systeem uitbesteed aan dealers, die kennelijk een beperkte opvatting hebben over het leveren van garantie op de apparatuur die zij leveren en aansluiten. Ons inziens zijn er verkeerde keuzes gemaakt bij de installatie van de Raymarine door SSM en is verzuimd om dit te corrigeren toen de AIS geïnstalleerd werd.

Nieuwe kabel aanleggen zonder dat reis- en km vergoeding in rekening gebracht wordt.

Wij vinden dat Shipshape hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Shipshape?