Opgelost door Shop-pro.nl: Ik heb recht op terugbetaling van een nooit ontvangen aankoop, maar krijg mijn geld niet terug

Hubrine

Op 30 september kocht ik een product bij Shop-pro dat ik vervolgens helaas direct moest annuleren omdat het niet tijdig geleverd kon worden. Inmiddels is het 12 januari en heb ik mijn geld (€ 221,07) nog steeds niet retour ontvangen. Op mijn mails krijg ik geen enkele reactie. Ik heb diverse malen telefonisch met Shop-pro gesproken (kost zeer veel tijd en moeite omdat ze erg slecht bereikbaar zijn). Krijg steeds hetzelfde verhaal te horen: we zijn onderbezet, ik geef het door aan de financiële afdeling, het komt echt goed. Op 5 november heb ik een klacht ingediend bij de stichting Webwinkelkeur waar Shop-pro bij was aangesloten. Zij hebben hun uiterste best gedaan om voor mij te bemiddelen, maar hebben mij op 24 december laten weten dat het lidmaatschap van Shop-pro beëindigd is omdat ze nauwelijks contact met deze mensen kregen en ze gedane beloften steeds niet nakomen. Daardoor hebben ze de bemiddeling moeten staken en sta ik nog steeds met lege handen. Ik heb twee keer de eigenaar van het bedrijf aan de telefoon gehad. Hij doet wel toezeggingen maar maakt deze niet waar. Op 27 december heb ik zelf nogmaals een poging ondernomen en telefonisch contact gezocht. Tijdens dat gesprek heb ik aangegeven dat mijn geduld helemaal op is en dat ik de consumentenbond én de politie inschakel als mijn geld niet uiterlijk eind van de dag is terug gestort. dezelfde dag om vijf uur ontving ik een mail dat het geld is terug betaald via PayPal. Ik was opgelucht, maar voorzichtig. Dit was namelijk op 5 november ook al zo gegaan en toen ontving ik uiteindelijk geen geld omdat Shop-Pro niet betaalde aan PayPal. En inderdaad... Vorige week ontving ik wederom via PayPal een melding dat zij nog steeds niet over kunnen gaan tot betaling omdat ze het geld van de leverancier niet hebben ontvangen. Ik heb er ondertussen helemaal geen vertrouwen meer in dat ze mijn geld gaan restitueren. Kunt u me helpen?

Ik wil dat ze zo snel mogelijk mijn geld terug betalen, mét rente en tegemoetkoming in gemaakte kosten (belkosten, tijd en ergernis)

Ook een klacht indienen over Shop-pro.nl?