Klacht Shurgard: Huurverhoging omdat de vraag naar ruimte stijgt

Omni

Ik heb ongeveer 15 jaar geleden een opslagruimte gehuurd bij een professioneel opslagverhuurbedrijf. In de afgelopen jaren in langere perioden zelfs meerdere ruimtes gehuurd. Intussen zijn de Algemene Voorwaarden meerdere keren veranderd; de laatste keer bij de overname van de vorige eigenaar. Nu krijg ik als trouwe klant voor het eerst een huurverhoging van bijna 10 % voor mijn kiezen ! Navraag leert mij dat de vraag naar opslagruimte dusdanig hoog is, dat deze huur gevraagd kan worden (maar eerder is nooit gezegd dat de huur afhankelijk is van de vraag ... ik zou denken dat dit het bedrijfsrisico is. Afgezien van het feit of het juridisch wel zo netjes is, vind ik het ook niet zo fraai naar de klant toe (die volgens hetzelfde mechanisme nooit heeft gevraagd naar lagere huurprijs voor opslag toen er vele opslagboxen niet verhuurd konden worden).

Ik ga dan ook navraag doen en hopen dat Shurgard deze werkwijze voor bestaande klanten wil herzien. En anders reken ik op een coulanceregeling. Want zomaar met je spullen verhuizen naar een andere locatie is net zo lastig als je bankrekening veranderen).

Ik verwacht dat het bedrijf de hogere huurprijzen door de vele vraag alleen aan nieuwe klanten doorberekent en niet aan bestaande klanten.

Wij vinden dat Shurgard hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Shurgard?