Klacht Shurgard: Misleidende reclame/oplichting

Vossen12

Eind 2014 sloten wij een contract af bij Shurgard om opslagruimte te huren omdat ik werk aangeboden kreeg in het buitenland.
De aanbieding was: '50% korting voor de gehele looptijd'.
We moesten 17,00 euro betalen i.p.v. 34,00 euro per maand.
Elke jaar kregen we belaggelijke verhogingen, wat blijkt,: mensen die van de aanbieding gebruik hebben gemaakt krijgen een onevenredige prijsverhoging dan de reguliere verhoging.
Nu na 4,8 jaar huren moeten we nu 270% van het afgesproken bedrag betalen.
Ik begrijp best dat we te maken hebben met inflatie en dat alles duurder word.
Maar het gaat hier puur om misleiding, misleiding om klanten aan te trekken.
De reguliere prijs om een unit te huren is 53,00 euro, ik betaal nu 46,00 euro terwijl ik zou moeten genieten van de aanbieding 50% korting over de gehele huurperiode.
Ik zou dus 26,50 per maand moeten betalen i.p.v 46,00 die ik nu betaal.
Voor 1,5 m2 betaal ik nu per jaar 552,00 euro terwijl ik eigenlijk 318,00 euro zou moeten betalen, voor 234,00 per jaar opgelicht!

Na telefonisch contact met Shurgard werd aangegeven dat dit werkwijze van het hoofdkantoor is (en dat er meedere klachten over bestaan). Helaas kon de vestiging mij alleen een paar maanden gratis geven. Helpen aan een correcte prijsstelling kunnen ze niet.
De medewerkers zijn welwillend en begripvol, maar hun werkgever dus NIET! En die werkgever is SHURGARD U.S.!

Bovenstaand valt in mijn ogen onder misleidende reclame. Een verhoging van deze omvang voor specifiek deze actie, en niet voor de eigenlijke basisprijs zoals te herleiden op de website, is buiten proporties en voelt voor mij als oplichting.

Graag zie ik dat Shurgard zich houdt aan de actie: 50% korting op de huurprijs van de opslagruimte (met terugwerkende kracht). Hier doel ik uiteraard op de gepubliceerde huurprijs zoals terug is te vinden op de website, anders dan een fictieve verhoging van de prijs voor klanten welke deelnemen aan een actie.

Wij vinden dat Shurgard hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Shurgard?