Klacht Siemens: Factuur onterecht aangedikt door Siemens

Huip

Incorrecte facturering

Met Siemens gebeld ivm vervangen van een gescheurd manchet-raam van wasmachine. Reparatie kon ingepland worden, al wist men niet de totale kosten ivm benodigde onderdeel. Opnieuw gebeld (optie 2) om de kosten te achterhalen van het kapotte onderdeel. Toen opnieuw gebeld (optie 1) om dan maar een afspraak in te plannen.

Volgens medewerker zouden de kosten bestaan uit voorrijkosten en uurtarief. Daarmee had ik totale werkloon voor 30 minuten werk ingeschat op zo’n 105/110 euro + onderdelen. Siemens zelf heeft nooit een totaalprijs gecommuniceerd, terwijl ik als consument juist wilde weten waar ik aan toe was! De website van Siemens adverteert anders.....

Achteraf krijg ik factuur met allemaal extra kosten en een erg ruime schatting van de gedane werkzaamheden (heb de Nest-Hello deurbel met tijdindicatie nagecheckt).

Factuur valt zeker 20-40 euro te hoog uit. Maar daar wil Siemens niets van weten. Evenals de kostenpost ‘voorbereiding’ die nooit is gecommuniceerd. Achteraf is Siemens erg makkelijk in het ‘aandikken’ van de rekening.

Via de telefonische helpdesk kan men geen toelichting geven op de factuur, en via het klachtenformulier kreeg ik te horen dat de kosten zoals in de voorwaarden op de website in rekening zijn gebracht.

Factuur aanpassen met alleen de kosten die vooraf zijn overeengekomen.

Wij vinden dat Siemens hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!