Klacht Simpel: Er wordt niet gereageerd op mijn brieven.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 18997
Gebruiker
Cecillia Koopman
Datum
13 reacties

Details

De klacht

Ik heb een abonnement afgesloten bij Simpel en kreeg een sim-kaart die niet werkte. Hierover heb ik gebeld en de telefonist zei toen tegen mij dat ik hem in een ander toestel moest doen. Di werkte niet. Toen zei hij dat ik een nieuwe zou krijgen. Die heb ik nooit gehad. Na diverse malen bellen met Simpel en allerlei verschillende verhalen te horen besloot ik op te willen zeggen, want zij leverden niet het product dat zij beloofden in het contract dat wij beiden hadden afgesloten. Maar incasseerden wel maandelijks het geld van mijn rekening, wat ik terugboekte. Ik weiger te betalen voor een product dat ik niet geleverd krijg en dus ( aantoonbaar) niet gebruik. Ik schreef een opzegbrief naar hun postbus en heb meerdere malen gebeld. Steeds werd aangegeven dat dit niet in het systeem stond, dat ik eerder had gebeld. Ik wil mijn abonnement beeindigen, en niet meer vastzitten aan een contract, want zij houden zich niet aan de beloftes die zij mij telefonisch doen.

De oplossing

Ik wil graag dat het abonnement beeindigd wordt. Ik heb niet geleverd gekregen wat mij beloofd is in het contract en heb dus een geldige reden om tussentijds mijn contract op te zeggen.
Ook wens ik niet te betalen voor kosten die ik niet heb gemaakt, ik heb namelijk nooit kunnen bellen met de sim-kaart en heb deze nooit gebruikt. Dit kan Simpel ook zien.

13 reacties

  1. Auteur
    Simpel
    Datum
    Beste mevrouw Koopman,Om u te kunnen helpen ontvang ik graag het betreffende mobiele nummer en klantnummer of adresgegevens. Ik zoek uw melding dan zo spoedig mogelijk verder voor u uit.Met vriendelijke groeten,Anna van Dijck
    Simpel
  2. Auteur
    Cecillia Koopman
    Datum
    Ik heb de door u gevraagde informatie ingevuld bij aanvullende klachtinformatie op deze pagina. Ik hoop gauw iets van u te horen.MVG,
    TC Koopman
  3. Auteur
    Simpel
    Datum
    Beste mevrouw Koopman,Morgen zal mijn collega telefonisch contact met u opnemen, zodat uw klacht naar tevredenheid kan worden afgehandeld.Met vriendelijke groeten,Anna van Dijck
    Simpel
  4. Auteur
    Cecillia Koopman
    Datum
    Ik ben benieuwd. Het is inmiddels 16 uur geweest en ik heb nog niets gehoord. Natuurlijk blijf ik nog even in afwachting....
  5. Auteur
    Cecillia Koopman
    Datum
    Helaas, zelfs na een hele dag wachten heb ik niets vernomen. Ik ben er een dag voor thuis gebleven, heb anderen voor mij boodschappen laten doen, maar heb niets gehoord. Loze beloften van Simpel tot op heden! Teleurstellend!
  6. Auteur
    Cecillia Koopman
    Datum
    Helaas, zelfs na een hele dag wachten heb ik niets vernomen. Ik ben er een dag voor thuis gebleven, heb anderen voor mij boodschappen laten doen, maar heb niets gehoord. Loze beloften van Simpel tot op heden! Teleurstellend!
  7. Auteur
    Simpel
    Datum
    Beste mevrouw Koopman,Mijn collega heeft u op beide opgegeven nummers meerdere malen geprobeerd te bellen. Zij zal een terugbel verzoek achterlaten.Met vriendelijke groeten,Anna van Dijck
    Simpel
  8. Auteur
    Cecillia Koopman
    Datum
    Prachtig!! Ik ben de hele dag thuis geweest, en beide nrs kloppen....ik ben niet gebeld. Wat scherst mijn verbazing om de dag erna (vandaag) de volgende mail aan te treffen in mijn mailbox:Geachte mevrouw Koopman,
    We hebben uw klacht via klacht.nl in goede orde ontvangen.
    Allereerst onze oprechte excuses voor het ongemak.
    Wij zijn het nagegaan en vinden het zeer vervelend dat het zo gelopen is.
    Graag willen wij alle kosten vergoeden en uw simkaart direct vrijgeven.
  9. Auteur
    Cecillia Koopman
    Datum
    (vervolg)Daarnaast zullen wij uit coulance 3 maanden abonnementskosten crediteren. Graag vernemen wij van u of u akkoord gaat met deze regeling.
    U kunt contact opnemen met 0681366119, u mag dan vragen naar Patricia. Zij heeft uw klacht in beheer en is bereikbaar op werkdagen van 08:30uur tot 16:00uur. Mocht zij niet aanwezig zijn, dan kunnen haar collega's u ook van dienst zijn.Heel fijn....maar vervolgens wordt er €35,- afgeschreven!! En dit is geen oplossing waar ik akkoord mee ga!
  10. Auteur
    Simpel
    Datum
    Beste mevrouw Koopman,Een dergelijke credit zoals voorgesteld wordt op uw aankomende facturen in mindering gebracht. Het is niet mogelijk om een credit op een factuur in mindering te brengen die al berekend is. Om die reden heeft de incasso al plaatsgevonden, aangezien dit standaard aan het einde van de maand plaatsvindt. Indien u akkoord gaat met de aangeboden vergoeding hoeft u dus niets te doen; de vergoeding wordt met uw aankomende facturen verrekend. Als u echter niet akkoord gaat wil ik u adviseren om contact op te nemen met mijn collega, zodat zij u zo spoedig mogelijk verder te woord kan staan.Met vriendelijke groeten,Anna van Dijck
    Simpel
  11. Auteur
    Cecillia Koopman
    Datum
    Ik ben het niet eens met de afhandeling. Ik wil gewoon dat mijn abonnement wordt beeindigd. Ik heb al te vaak gebeld, te veel brieven gestuurd en krijg steeds hetzelfde te horen. Ik heb als consument het recht mij van een product te ontdoen dat niet werkt! Dat wil ik ook doen!
  12. Auteur
    Simpel
    Datum
    Beste mevrouw Koopman,Uw verzoek zal worden ingewilligd; uw abonnement wordt per direct beëindigd en betaalde kosten worden teruggestort. Ik hoop uw klacht hiermee naar tevredenheid te hebben afgehandeld.Met vriendelijke groeten,Anna van Dijck
    Simpel
  13. Auteur
    Cecillia Koopman
    Datum
    Na de beloofde beeindiging van het abonnement werden inderdaad door mij overgeschreven kosten naar mijn rekening teruggeboekt. Hier was ik erg blij mee, en ik kreeg ook een mail waarin stond dat mijn abonnement beeindgd was. Blij met en dode mus?, vroeg ik mij enige dagen later af...want toen kreeg ik weer een aanmaning dat er nog een openstaande rekening was die ik nog niet had voldaan en als ik die niet binnen 5 dagen zou voldoen zou deze aangeboden aan een incassokantoor!!! Weer bellen dus!!!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Cecillia Koopman
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Simpel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen