Klacht Simpel: Gigantisch hoge telefoonrekening

Martijnbeukerink

Van jaren trouwe en tevreden klant te zijn geweest van Simpel naar opeens zéér ontvreden.
Al jaren heb ik een abonnement voor ongeveer een 10 euro per maand.
Afgelopen maand kwam de verassing.
's ochtends omstreeks 06:18 uur heb ik plots 670 MB verbruikt. Kosten €67,-.
Ik zat 2 mtr van het AP.
Contact gehad met de klantenservice. De telefoniste kon mij niet helpen. De melding is doorgezet naar de td. Zij zouden het uitzoeken mij terugbellen. Dit is niet gebeurd.
Na 5 werkdagen heb ik zelf gebeld en is mij verteld dat de rekening was teruggebracht naar mijn maandelijkse kosten. Dit was de terugkoppeling van de td. Ik was blij.
Toch is er 92 euro afgeschreven deze maand. Ik weer met de klantenservice gebeld en ze geven mij aan dat ze niets kunnen doen. De kosten zijn terecht in rekening gebracht geeft de td aan. De medewerkers spreken elkaar tegen.
Nou!? Simpel dat is makkelijk geld verdienen!!
Wel adverteren met 1 GB voor een €10,-. En vaste klanten laten bloeden!

Ik wil graag een tegemoetkoming van Simpel.
Op 06:18 uur was ik gewoon thuis. Ik zat aan de keukentafel. De afstand tot mijn accesspoint was 2 meter.

Beste meneer Beukerink,

Bedankt voor uw reactie.

Wat vervelend om te lezen dat u tegensprekende informatie heeft gekregen omtrent de factuur over de maand juli.

Ik heb dit nogmaals voor u uitgezocht en ik zie dat de technische dienst het nagekeken heeft voor u. Hieruit is gekomen dat de gemaakte kosten terecht zijn en dat de factuur klopt.
    Waarschijnlijk is er een miscommunicatie ontstaan tussen u en de collega waarmee u gesproken heeft, die aangegeven zou hebben dat de factuur teruggebracht zou worden naar uw maandelijkse kosten.
    Mijn excuses voor de miscommunicatie. Echter zijn de kosten gemaakt en zijn deze terecht gefactureerd.

Ik heb uw gegevens nagekeken en ik zie dat u uw plafond inmiddels heeft ingesteld op €17.00. Dit betekend dat uw facturen in de toekomst niet hoger kunnen worden dan €17.00.

Het is zo dat applicaties op een mobiele telefoon altijd internet blijven verbruiken als mobiel internet niet is uitgeschakeld. Applicaties zoals bijvoorbeeld e-mail, Facebook en WhatsApp kunnen blijven zoeken naar updates en nieuwe berichten, waardoor u internet blijft verbruiken. Dit kan zelfs als u de mobiele telefoon niet gebruikt, zolang deze niet uitgeschakeld is. Wanneer u zowel Wi-Fi als mobiel internet hebt aanstaan maakt uw simkaart verbinding met het beste signaal. Het Wi-Fi signaal krijgt van uw mobiele telefoon altijd prioriteit. Wanneer het signaal van Wi-Fi wegvalt, zal uw toestel wel verbinding maken met mobiel internet. Dit kan ongemerkt gebeuren. Hierdoor kan het voorkomen dat u onbewust toch gebruik maakt van mobiel internet in plaats van Wi-Fi. U kunt eventueel mobiel internet op uw telefoon uitschakelen als u thuis bent verbonden met Wi-Fi . Zo voorkomt u dat uw mobiele telefoon ongevraagd overschakelt naar mobiel internet. U kunt dan thuis geen kosten maken voor gebruik van mobiel internet.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Laura

Martijnbeukerink
    Ik vind het heel erg leuk dat jullie je schuilen achter openstaande applicaties en dergelijke maar mijn wifi dekking is thuis 100%.

In mijn apps heb ik gekeken en geen enkele app heeft sinds vorig jaar maart meer dan 670 MB verbruikt. Mijn iPhone 6 heb ik sinds vorig jaar maart.

Als jullie de rekening terecht vinden dan mogen jullie uitzoeken waar het internetverkeer heen is gegaan. Indien jullie dit niet kunnen aantonen dan verwacht ik dat de rekening ongeldig wordt verklaard.

Martijn
    Beste Martijn,

Bedankt voor uw reactie.

Helaas kunnen wij wegens privacyredenen niet inzien waaraan het internet verbruikt is. Het enige wat gezien kan worden is wanneer, hoeveel en of er internet gebruikt is.

Ik wil u verzoeken indien u hier verdere vragen over heeft, een e-mail te sturen met uw melding en uw klantgegevens naar vragen@simpel.nl.

Wij kunnen uw melding dan verder in behandeling nemen.

Laura

Rekening gewoon betaald.
    Simpel heeft je gewoon in de macht. Op een gegeven moment wordt je nummer gewoon geblokkeerd totdat je betaald hebt.

Klote Simpel!