Klacht Simpel: Hoge kosten door niet verzonden betaalherinneringen/beëindigingen!

Klachtnummer
# 182418
Gebruiker
Beaudine
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Gisteren kwam ik er achter dat er deze week 24,50 eu af wordt geschreven van Simpel. Dat is vreemd, want ik heb een abonnement van 9,50 eu. Ik vroeg me af waarom het bedrag zo hoog was, aangezien ik mijn kaart niet meer gebruik (sinds februari al niet meer, ontvangst en internet snelheid was heel slecht).

Na inloggen op de MijnSimpel site (wat ook niet heel gemakkelijk was), zag ik dat er twee facturen niet betaald zijn. Ik heb hiervan geen herinnering gehad (dus ik wist ook niet dat die niet betaald waren). Blijkbaar wilt Simpel mijn abonnement stopzetten, wat ik overigens niet erg vind, maar overleg het even. Simpel gaf aan dat ik deze mailtjes wel degelijk ontvangen heb. Ik heb alle mailtjes van simpel op een rij en ik kwam alleen de meldingen over nieuwe facturen tegen.

De oplossing

Ik zou graag willen dat het abonnement stopgezet wordt. En dat ik de 24 eu niet hoef te betalen (er is duidelijk wat misgegaan vanuit Simpel). De service is net als de ontvangst en internet snelheid heel slecht.

2 reacties

  1. Auteur
    Simpel
    Datum
    Beste mevrouw Stillebroer,

    Bedankt voor uw reactie.

    Wat vervelend om te lezen dat u een hoge rekening krijgt, terwijl u aangeeft niet op de hoogte te zijn van een betalingsachterstand.

    Ik heb uw gegevens nagekeken en ik zie dat er meerdere malen e-mails en smsen verzonden zijn om u ervan op de hoogte te brengen dat er nog facturen op staan. Wellicht zijn deze e-mails in uw spambox of in de map 'ongewenst' terecht gekomen.
    Simpel zal echter nooit een abonnement afsluiten of herinneringskosten in rekening brengen, zonder de klant op de hoogte gesteld te hebben.

    Wanneer u de openstaande facturen niet betaald, zal uw abonnement inderdaad stopgezet worden. De nog openstaande facturen worden dan doorgestuurd naar een incassobureau, omdat deze facturen natuurlijk wel betaald moeten worden. Ik raad u daarom aan om de openstaande facturen te betalen, om verdere extra kosten te voorkomen.

    Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Laura

    Simpel
  2. Auteur
    Beaudine
    Datum
    Beste Laura,

    Dat is erg vreemd. Ik heb namelijk al aangegeven dat ik de betalingsherinneringen niet ontvangen heb, ook niet in mijn spambox. Mijn simkaart gebruik ik sinds februari al niet meer, wat jullie ook terug kunnen vinden in jullie systeem.

    Is er een mogelijkheid om het abonnement stop te zetten en dat ik de facturen alsnog betaal?