Klacht Simpel: Kan niet bellen of gebeld worden in het buitenland.

Ernst Van Goor

Het betreft twee contracten voor mobiele telefonie.
Op 4 juni 2012 gaat mijn contractstermijn in.

Na enige dagen blijkt: In het buitenland geeft Simpel op beide telefoons geen signaal. Ik kan dus niet zelf bellen en evenmin gebeld worden.

Contact met de helpdesk van Simpel. Als ik voor elke mobiele telefoon een waarborgsom overmaak van 200 euro wordt de beperking meteen opgeheven.

Ook hierna kan ik nog steeds niet bellen in het buitenland. Ik heb regelmatig contact met de helpdesk, telefonisch en via e-mail. Telkens wordt mij gezegd dat het probleem nu echt is opgelost. Niet dus. Op 13 november ben ik in Keulen, Duitsland geweest. Nog even beide toestellen getest, maar ze zijn zo dood als een pier.

Op 15 oktober geef ik per gewone brief mijn klacht door aan de directie. Ik geef ze nog de tijd tot 1nov om het probleem op te lossen. Ik krijg op 30 okt een standaard e-mail terug. Het probleem zou zijn opgelost. Niet dus. Op 15 november heb ik het contract eenzijdig opgezegd.

Simpel
    Beste meneer van Goor,Van mijn collega heb ik begrepen dat er telefonisch een oplossing overeengekomen is. Mocht dat niet het geval zijn hoor ik het uiteraard graag.Met vriendelijke groeten,Anna van Dijck
    Ernst Van Goor
    De constatering is dat er inderdaad afgesproken hoe we verder moeten met het probleem. Of ik in het buitenland kan bellen kan ik alleen proefondervindelijk vaststellen door naar het buitenland te reizen. Er is nu afgesproken dat ik geduld zal oefenen, todat ik opnieuw in het buitenland geweest ben en de werking van de telefoons heb getest. Voorlopig is het bewijs nog niet geleverd, dat de telefoons in het buitenland werken. Het afmelden van de klacht is dus te vroeg.
    Onderstaand een eerdere reactie vanSimpel op 22-11-2012:
    U gaat uit testen of het nu wel naar behoren werkt als u in het buitenland verblijft. Als u dit gedaan heeft, neemt u contact met mij op om dit te laten weten. Mocht het niet werken, dan hebben wij ook afgesproken dat u per direct weg mag met uw nummers.
    Simpel
    Beste meneer van Goor,Aangezien deze website een verlooptermijn hanteert, en wij u als oplossing de garantie geven voortijdig uw contract te mogen beëindigen zonder kosten indien bovenstaande niet werkt, wil ik u vragen om de klacht bij deze te sluiten. U kunt uiteraard altijd een nieuwe klacht indienen, of mij persoonlijke een email sturen op anna@simpel.nlMet vriendelijke groeten,Anna van Dijck
    Ernst Van Goor
    Ik heb zes maanden op een oplossing moeten wachten, omdat mijn terechte en serieuze klacht gewoon buiten behandeling is gelaten. Ik werd met standaard mailtjes steeds weer met een kluitje in het riet gestuurd. Zo maakt men van klanten geen vrienden. Pas toen KlachtenKompas werd ingeschakeld kwam Simpel in actie. Zo ver had het niet mogen komen.

Ernst Van Goor

Ook een klacht indienen over Simpel?