Klacht Simpel: Klant voelt zich niet serieus genomen door klantenservice van Simpel.

VanderSluis5

Op nieuwjaarsdag kreeg ik de schrik van mijn leven: ik kreeg een mail van Simpel dat het gebruik van het abonnement van mijn vrouw buiten de internetbundel was opgelopen tot 280 euro. Om afsluiting te voorkomen moest ik betalen, anders zou bij 350 euro het abonnement worden afgesloten. Ik heb meteen op de persoonlijke pagina de simkaart en het internet geblokkeerd en een belplafond ingesteld. Ik heb niet betaald.
De volgende dag gebeld met Simpel en werd ik -simpelweg- met een kluitje in het riet gestuurd. De medewerkster zei dat ik de factuur -met specificatie- af moest wachten, dan zou ik weten waar de hoge kosten vandaan kwamen. Die factuur zou 's middags komen, maar die kwam niet.
's Middags weer gebeld, nu kreeg ik een man aan de lijn. Die zei dat ik gewaarschuwd was. Inderdaad, op 1 januari kreeg mijn vrouw -het gaat om haar telefoon- een sms'je dat de factuur snel opliep. Ik heb daar in eerste instantie geen acht op geslagen, tot de ik de mail kreeg over de 280 euro.
De man zei dat ik toch echt de factuur af moest wachten. In verband met privacywetgeving kon hij niet met mij meekijken naar wat de oorzaak was van het hoge internetverbruik. Mijn dochter heeft ook een Simpel-abonnement, bij haar kon ik het internetverbruik checken. Dat kon bij mijn vrouw niet: in het kadertje waar het verbruik zou moeten staan, zag ik drie bewegende bolletjes, alsof het verbruik gewoon doorging. De Simpel-man zei dat het wel een paar dagen kon duren voor je -in een nieuwe abonnementsperiode- het verbruik af kon lezen. Toen ik zei dat dit bij mijn dochter prima kon en ik vertelde over de bewegende bolletjes, was het even stil. Toen zei hij dat dit intern even uitgezocht moest worden, maar ik moest nog steeds de factuur afwachten. Die is er nog steeds niet en -ik heb net nog gekeken- de bolletjes bewegen nog steeds.
De man zei ook nog dat ik te laat het belplafond van mijn vrouw heb ingesteld. Dat staat bij mijn dochter op 15 euro, laatst kreeg ik van haar abonnement een rekening van 30 euro, ze had internet buiten de bundel opgebruikt.
Tot slot: twee dagen geleden heb ik via de website van Simpel een paar vragen aan de klantenservice gesteld -onder andere hoe ik de simkaart kan deblokkeren-, ik zit nog steeds op een antwoord te wachten.

De oplossing die ik wens: ten eerste dat de klantenservice van Simpel haar klanten serieus neemt en niet met een kluitje en een slappe smoes in het riet stuurt. Het lijkt er op dat de medewerkers van de klantenservice erop getraind zijn de klanten zo snel mogelijk af te wimpelen met waarheden en onwaarheden. Ze gaan in elk geval niet samen met de klant op zoek naar een oplossing.
En ik wil graag dat Simpel samen met mij kijkt naar wat de oorzaak is van die enorm hoge rekening. Mijn vrouw gebruikt haar telefoon alleen voor Facebook, WhatsApp en Mahjong, en meestal ook nog via de wifi.
Misschien is de telefoon gehackt, dat weet ik niet, op die vraag zou ik graag een antwoord willen hebben. Ik weet in elk geval zeker dat mijn vrouw dit niet op haar geweten heeft, de laatste week is ze vrijwel dagelijks thuis geweest en heeft ze alleen maar op de wifi gezeten. Misschien zit het lek zelfs wel bij Simpel, op internet ben ik meer van dit soort klachten tegengekomen.

Simpel is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

VanderSluis5
    Mijn klacht over Simpel blijft staan, ik heb nog steeds niks van ze vernomen. Niet op mijn berichten op de site en er is nog geen reactie gekomen op deze klacht.

Renze van der Sluis.

Ook een klacht indienen over Simpel?