Klacht Simpel: Niet verwerkte opzegging

Simpel
Postbus 12
3465 ZG Driebruggen.

Swifterbant, 25 september 2012

Betreft: klacht m.b.t. opzegging abonnement, debiteurnummer 30863.

Geachte dames en heren,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek van vandaag, hierbij een schriftelijke uitleg over de gang van zaken.

December 2008 heb ik een sim-only abonnement afgesloten op het nr. 06-14 90 25 52 voor 2 jaar. De kosten daarvan zijn in 1x betaald (€ 60,--).
Eind 2009 is er € 30,-- geïncasseerd voor weer een jaar abonnement. Ik heb geprobeerd contact op te nemen, maar dat is schier onmogelijk.
Inmiddels was het simkaartje kapot. Na veel pogingen lukte het mij iemand van uw bedrijf aan de telefoon te krijgen. Bleek dat ik veel geld moest betalen om een nieuw simkaartje te krijgen.
Ik heb meteen aan de telefoon aangegeven dat ik dat niet zou doen.

Enige tijd later ben ik op een dinsdag in augustus in 2010 (dus voor het einde van het 2 jarige abonnement) gebeld over dit abonnement. Het was een heel warrig gesprek: of ik het abonnement wou verhogen, ik zou dan extra krijgen voor minder geld enz.
Ik heb toen gevraagd of ik ook weer een simkaartje zou krijgen. Nee, dat kon niet. Heb toen gezegd dat ik dan geen verlenging hoefde, omdat het nummer al maanden buiten gebruik was.
Er is mij telefonisch bevestigd dat het abonnement niet zou worden verlengd. Maar dat het abonnement pas het eind van het jaar zou stoppen. Heb nog aangegeven dat er al een jaar was betaald (zelfs dubbel), dus dat het niet uitmaakte.

Ergens vorig jaar zag ik dat er € 2,50 van mijn rekening werd afgeschreven. Ik heb dat gestorneerd en geprobeerd contact met jullie op te nemen. Volgens mij krijg je de Koningin eerder aan de lijn dan jullie.
Vanaf midden dit jaar krijg ik nu elke maand een brief dat een incasso van € 2,50 niet is gelukt. Na ontvangst van zo’n brief probeer ik weer te bellen. Lukt niet. Op de website is het uiteindelijk gelukt om pas geleden een berichtje te sturen. Daar zou binnen enkele dagen op worden gereageerd. Maar je hoort niets meer.

Nu krijg ik ineens een brief dat de incasso van augustus ad. € 32,51 niet is gelukt. Ik heb nu gebeld en ik weet niet hoe lang gewacht en ja eindelijk krijg ik iemand aan de lijn. Die vertelt mij dat er sinds MAART 2011 enorme bedragen per maand openstaan!!!!!

Ik vind deze gang van zaken ronduit schandalig en stuur u deze brief per post en ook per mail.
Daarnaast gaat deze naar de consumentenbond. Wellicht dat zij al meer van deze klachten hebben binnen gekregen.

U begrijpt dat ik absoluut niet genegen ben om ook maar iets te betalen. Voor mij was na dat telefoontje de kous af! Ook omdat ik al die tijd geen gebruik van het abonnement heb kunnen maken.

Hoogachtend,
A.G.M. van den Berk

Opzegging met terugwerkende kracht verwerken per december 2010. Nota's van daarna laten vervallen

Simpel is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Simpel?