Klacht Simpel: Schandalig bedrijf & kosten structuur!

Daan

Laat je niet verleiden door de "lage" kosten. Klassiek geval van te mooi om waar te zijn!

Buiten de bundel betaal je namelijk €150,- per GB!

De hele structuur is zo opgezet om jou alle schuld te kunnen geven van verbruik buiten de bundel, waardoor je hier niets tegen kan doen.

Zo wordt je zogenaamd in de gelegenheid gesteld om een een extra MB aanvuller te kopen, tegen €7.- per GB middels een waarschuwing op 80%. Prima zou je zeggen, en dit werkte tot nu toe ook goed voor mij. "Toevallig" heb ik aan het einde van mijn contractperiode de laatste twee maanden deze waarschuwing niet meer ontvangen - alleen een bericht dat ik ca 100% verbruikt heb, en ja dan is het dus al te laat.

Indien je hier niet meteen op kan reageren zit je zo 500MB over je bundel heen zit = €75 euro op je abonnementje van €12,50... Nu in twee maanden al €70 extra en €80 extra, en in het laatste geval heb ik nog een halve maand te gaan.

Ik kreeg namelijk later pas weer een smsje toen ik eenmaal al €80 over mijn bundel bleek te zijn gegaan. "je factuur loopt snel op". Je kan je afvragen waarom ze dit berichtje niet eerder sturen bij abonnement van slechts €12,50...

Zo hebben ze in 2 maanden tijd mijn kosten weer gelijk kunnen trekken met bv. die van een unlimited data & telefonie abonnement van Tele2

Slimme structuur, maar vooral ontzettend schandalig.

- Waarom wordt je buiten de bundel niet automatisch met een MB aanvuller aangevuld? Een eerlijk bedrijf zou begrijpen dat ik liever € 7 per GB betaal en dat het niet een bewuste keuze is om €150 euro per GB te betalen.
- Het zogenaamde kostenplafond moet je ook zelf activeren, zelfs ook nog tegen betaling. Ook dit is simpelweg zo opgesteld om bij verbruik buiten de bundel de schuld bij jou als klant neer te kunnen leggen.
- Simpel claimt het 80% smsje wel te hebben verstuurd. Ik kan zo laten zien dat ik die niet ontvangen heb. Maarja, hoe ga je dat echt bewijzen. Klantenservice stelde stellig dat ze het verstuurd hebben... en dat ik pech had.
- Het maximale data abonnement is slechts 6GB. Met bovenstaande ervaring snap je nu hopelijk waarom ze geen grotere pakketten aanbieden.
- 80 euro extra betalen voor slechts 500MB in NL. Dat is toch echt niet uit te leggen in 2019?!

Gelukkig had ik maar een 1 jarig abonnement afgesloten en kan ik binnenkort weer terug naar Tele2!

Kosten buiten de bundel eerlijk verrekenen tegen MB aanvullers prijzen ipv voor €150 euro per GB.

Daan
Geen oplossing. Standaard antwoord met verwijzing naar een sms bericht waarvan ik juist zeg en aantoon met print screen dat ik die nooit heb ontvangen. Op mijn klacht wordt inhoudelijk verder niet ingegaan, maar het is simpel met een standaard opzet afgedaan.

Ook een klacht indienen over Simpel?