Opgelost door Simpel: Simkaart kan niet geactiveerd worden

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 12676
Gebruiker
Anoniem
Datum
5 reacties

Details

De klacht

In augustus heb ik een abonnement bij Simpel aangevraagd, met nummerbehoud. De ingangsdatum: 1 oktober 2012 (gister). Ik heb de simkaart ontvangen. Volgens Simpel hoef ik die niet te activeren omdat ik gebruik maak van nummerbehoud, en dus geen nieuw nummer heb. Maar toch kan ik er niet mee bellen! En ook niet gebeld worden.

Ik vroeg me af of de simkaart toch geactiveerd moest worden. Ik heb een mail gestuurd via de site; geen antwoord. Ik heb ook een paar keer de klantenservice gebeld, maar krijg te horen dat ik beter op een ander tijdstip kan bellen. Vervolgens wordt de verbinding verbroken.

Op internet zag ik dat ik niet de enige ben met dit probleem. De schrik slaat toe als ik lees dat mensen maanden moeten wachten op hun simkaartactivering. Ondertussen betaal je wel elke maand je factuur.

Ik heb begrip voor de problemen waarin u zich bevindt, echter blijft u in gebreke wat betreft het leveren van de dienst waarvoor de overeenkomst is aangegaan. Ik reken op een oplossing.

De oplossing

De simkaart z.s.m. activeren zodat ik kan bellen en gebeld kan worden.

5 reacties

  1. Auteur
    Anoniem
    Datum
    Inmiddels na een week heb ik een mail terug van Simpel. Ze adviseren om regelmatig mijn toestel uit en aan te doen, en dan "worden de wijzigingen op de simkaart doorgevoerd wanneer de storting verholpen is". Tot nu toe heeft dit nog niet geholpen. Ik heb de afgelopen anderhalve week ook regelmatig de klantenservice gebeld, maar nog steeds geen gehoor daar.. Ik ben echt teleurgesteld door Simpel.
  2. Auteur
    Simpel
    Datum
    Beste meneer Ait El Gharri,Allereerst mijn excuses voor de vervelende situatie. De storing is inmiddels verholpen, en daarom wil ik u graag adviseren om het toestel even helemaal uit te schakelen en weer aan te zetten. Mocht dat niet werken hoor ik het graag, dan ga ik met spoed op zoek naar een andere oplossing.Met vriendelijke groeten,Anna van Dijck
    Simpel
  3. Auteur
    Anoniem
    Datum
    Helaas is het nog niet opgelost. Ik heb vandaag mijn toestel een paar keer helemaal uit en weer aan gedaan. Toen ik iemand wilde bellen, kreeg ik eerst altijd te horen: deze oproep is niet toegestaan. Maar sinds vandaag krijg ik dat niet eens te horen, maar wordt de verbinding verbroken nog voor het toestel is overgegaan. Automatisch de oproep beeindigd. Dus er is wel iets veranderd, maar ik kan nog steeds niet bellen en gebeld worden :-(
  4. Auteur
    Simpel
    Datum
    Beste meneer Ait El Gharri,Mijn excuses dat u een tijd op een reactie heeft moeten wachten. Ik ga ervoor zorgen dat u binnen 2 dagen een reactie ontvangt.Met vriendelijke groet,Michiel Overvecht
  5. Auteur
    Anoniem
    Datum
    Inmiddels is het opgelost en doet mijn nummer het. Ik wil Simpel bedanken voor het tot tevredenheid oplossen van mijn probleem. Ik heb 6 maanden gratis abonnement gekregen. Toch netjes!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Anoniem
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Simpel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen