Klacht Simpel: Slechte klantenservice

Ivar Hoekema

Op 23-10-2017 krijg ik om 13:10 uur een sms'je van Simpel met de volgende tekst: ''Je hebt ongeveer 100% van je internetbundel verbruikt. MB-aanvuller nodig? Nu 1000 MB extra voor €7. SMS '1000 MB' naar 1255. Meer info: https://goo.gl/eiPc66''

Nadat ik dit sms'je las (zo'n 10 minuten nadat ik hem ontving) keek ik op de MijnSimpel app om te zien hoeveel mobiele gegevens ik nog had. Ik had nog 20 MB over van het abonnement van 2G, nu nog steeds overigens.
Om 13:25 uur krijg ik een sms en tegelijkertijd een mail van Simpel. De inhoud van de mail is dat ik €50 euro moet betalen. Voor dat bedrag ben ik kennelijk tussen 13:10 en 13:20 uur buiten mijn internetbundel gegaan, terwijl de MijnSimpel app dus nog steeds aangeeft dat ik nog 20MB mag gebruiken.

Ik besloot om een vraag neer te leggen bij de Klantenservice. Op basis waarvan had ik kunnen weten dat mijn mobiele gegevens op (of bijna op) waren? Hier kon ze geen antwoord op geven.
Op de vraag of de klantenservice iets voor me kon betekenen was het antwoord meteen nee. Het enige wat ze kon is betweterig doen met ''dan had je maar een plafond in moeten stellen voor je gegevens''.
Conclusie: slecht werkende MijnSimpel App, slechte sms dienst (tenzij twee Youtube liedjes tussen 13:10 en 13:25 330 MB verslinden), slechte klantenservice.

Kwijtschelding van het bedrag van €50,-. Volgens de gegevens die ik als klant kan inzien kan ik nog gebruik maken van 20MB uit mijn abonnement. Het is dan onrechtvaardig om zomaar een rekening van €50,- euro over de schutting te gooien.

Simpel is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Simpel?