Klacht Simpel: Wij zijn het niet eens met de kosten buiten de bundel, 16.15 zou 6.15 euro dienen te zijn.

# 392044
Edwin & Miranda

Wij hebben bij Simpel een abonnement opnieuw afgesloten voor 2 jaar (verlenging met lager maandbedrag). We gaan van 17.50 abonnementskosten naar 10 euro pm. 1e 2 maanden zijn gratis (actie). Plafond staat al 2 jaar ingesteld op 17.50. Die vergeten we terug te zetten de 1e maand. We gaan over bundel heen en moeten nu 16.15 bijbetalen. Onterecht vinden wij, want de abo kosten zijn 10 euro. En dat we die de eerste 2 maanden niet hoeven te betalen, doet niet ter zake. Bovendien hoort Simpel dit te melden als het zo wordt toegepast maar dit is niet terug te vinden. Ook niet bij je plafond instellingen. Daar staat dat je je plafond in kunt stellen vanaf de hoogte van je abonnement. En dat is dus 10 euro. Bijbetaling zou dus 6.15 moeten zijn. Medewerker blijft aan de telefoon zijn riedeltje herhalen: eigen verantwoording consument. Onze mening is dat de actie misleidend is op deze manier en buitengewoon klantonvriendelijk. Je hoort je klant wel goed te informeren en te adviseren op het moment dat die een nieuw abonnement afsluit. Hoeveel moeite is het om te vermelden dat je als consument wel op moet letten dat je je plafond naar beneden bijstelt naar het nieuwe abonnement?

Het is wellicht onze verantwoording het plafond naar beneden bij te stellen bij een nieuw goedkoper abonnement, maar dat is in ons geval dan een plafond van 10 euro en niet 0 euro omdat de 1e 2 maanden gratis zijn. We willen dat de factuur van het verbruik van deze periode (die loopt tot 28 sept) teruggebracht wordt naar kosten buiten de bundel vanáf 10 euro, en niet vanaf 0 euro zoals nu het geval is. Het plafond stond deze periode nog ingesteld op het oude abonnement van 17.50. Dus de factuur mag wat ons betreft niet boven de 7.50 uitkomen. Op dit moment staan de kosten op 16,15 euro. 16,15 - 10 euro is 6,15 euro.

Edwin & Miranda
    Graag zou ik nog reactie onrvangen van Simpel. Het zou uitgezocht worden maar vervolgens hoor ik niets meer

Ook een klacht indienen over Simpel?