Klacht Simplesite.com: Na jaren gratis website plotseling gedwongen betalen of opkrassen

Y.A. Siem

Sinds jaren heb ik een (gratis) website bij Simplesite. In die jaren vele blogs geschreven, uren werk aan gehad en 22.000 lezers. Plotseling word ik voor het blok gezet: betalen (14 Euro per maand) of mijn website wordt gesloten. Had ik deze keuze aan het begin gehad, dan had ik voor een andere aanbieder kunnen kiezen of voor een betaald abonnement, dat was dan een transparante en eerlijke keuze geweest. Op deze manier achteraf gedwongen worden om alsnog een betaald abonnement te nemen vind ik onethisch. Natuurlijk kan ik er nu voor kiezen elders een nieuwe website op te bouwen, maar dat kost wel weer uren werk.

Gratis gebruikers van het eerste uur hebben recht op de gratis website waarvoor ze destijds gekozen hebben. Achteraf dwingen een abonnement te nemen is unfair, vooral waar mensen uren werk hebben gestoken in het opbouwen van hun website.
Ik heb er begrip voor dat bedrijven geld moeten genereren. Maar als je wordt binnengelokt met een gratis abonnement en je besteedt jaren aan het opbouwen van je website en een lezerspubliek, dan ben je toch gedupeerd als je plotseling voor het blok wordt gezet: betalen of alles kwijt. Simplesite vergelijkt de plotselinge invoering van een abonnement met een abonnement op een krant of tijdschrift, maar bij een krant of tijdschrift heb je niet jarenlang uren werk gehad aan het schrijven van je blogs en het opbouwen van een lezerspubliek. Een beetje coulance voor jarenlange gebruikers was prettiger geweest. Maar dat past blijkbaar niet in het kostenplaatje. Ik heb ervoor gekozen op te stappen bij Simplesite.

Wij vinden dat Simplesite.com hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Simplesite.com?