Opgelost door Simyo: Absurd bedrag voor data over bundel heen

Alexander

Vanmiddag was er een storing met mijn vaste internetverbinding (via de kabel). Omdat ik een bedrijf aan huis heb, heb ik mijn telefoon ingesteld als hotspot, om zo de nodige internetverbinding op mijn laptop te krijgen.

Op een of andere manier heb ik hiermee 5 GB aan data verbruikt (zou niet weten hoe, maar mijn telefoon geeft dit zelf ook aan). Hier maak ik geen probleem van, en ik ben wel bereid om extra te betalen voor de overschrijding van mijn databundel, maar Simyo wil dat ik hier 600 euro voor ga betalen. Dat is 120 euro per GB!

Dit vindt ik absurd hoog, vooral als je kijkt naar het hoogste abonnement wat ze aanbieden, dat is 4GB voor 24 euro per maand. Dat is 6 euro per GB. Bij overschrijding betaal je met een bedrag van 120 euro per gb dus 20 keer zoveel, dat is echt niet normaal! Ik wil 50 euro extra betalen, maar geen 600 euro. Na korte communicatie op Twitter wordt er niet meer gereageerd.

- Een redelijk extra tarief voor het extra verbruik, in plaats van een zeer overdreven tarief van 600 euro.
- Antwoord en een excuus van Simyo omdat ze dit durven te proberen, en mensen die het niet door hebben het ook wel zullen betalen en daarmee dus opgelicht worden.

Simyo is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Alexander
    Uiteindelijk via een andere medewerker een coulance afhandeling gehad en hoef ik maar 60 euro te betalen, in plaats van 600.

Ook een klacht indienen over Simyo?