Klacht Simyo: Buitensporige kosten voor bijkopen MBs en buitenbundel

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 683428
Gebruiker
RZ1234
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Buitensporige kosten voor bijkopen MBs en buitenbundel. De bedragen staan niet in verhouding tot het reguliere product dat je afneemt. Zo betaal je 8 euro voor 30Gb regulier, moet je 5 euro per 500 MB betalen om bij te kopen(!) en buitenbundelkosten zijn helemaal buitenproportioneel. Wanneer je afhankelijk bent van een provider moet je tegen eerlijke voorwaarden additionele diensten af kunnen nemen, dit lijkt echter een smerig verdienmodel waartegen consumenten beschermd moeten worden

Gewenste oplossing

- Betere bescherming van consument, Wat doet de overheid hiertegen?
- Waarom kan je niet je reguliere product en bijbehorende voorwaarden bijkopen?
- Financieel: welk percentage van jullie omzet is gegenereerd dankzij dit absurde verdienmodel
- waarom klanten zo laten schrikken met buitensporige rekeningen?
Geboden oplossing
Dit is nauwelijks een reactie op mijn beschreven klacht, meer een opsomming van informatie die ik ook via de website kan vinden. Jullie bieden zo’n beetje standaard deze “oplossing” aan die ik bij soortgelijke klachten ben tegengekomen, terwijl ik allerlei vragen stel om de situatie te voorkomen zodat klanten niet schrikken, en ook juridische vraagtekens heb bij de ‘woeker’ voorwaarden die jullie stellen bij buitenbundel-internetgebruik. Hier wordt niet op ingegaan
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    Simyo
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Hi R. vd Zee,

    Bedankt voor je bericht. Jammer om te lezen dat je niet tevreden bent met onze tarieven!

    Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Om deze reden sturen wij altijd 2 waarschuwingsberichten bij 80% en bij 100% verbruik van je databundel. In deze sms'jes geven wij aan dat je €0,15 cent per MB betaalt zodra je databundel op is en dat je het beste MB's bij kunt kopen of je internet uit kunt schakelen indien je geen MB's bij wilt kopen. Wij doen vanuit Simyo ons best om onze klanten te waarschuwen om te voorkomen dat je kosten buiten de bundel maakt. Wij kunnen begrijpen dat je het liever anders had gezien alleen zijn dit wel de voorwaarden waarmee je akkoord dient te gaan bij het afsluiten van een abonnement.

    Ik zie op je aansluiting dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt. Wij hebben je een tegemoetkoming aangeboden waarbij de kosten grotendeels zijn kwijtgescholden. Ook heb je gratis 1000 MB gekregen zodat je voor nu zelf geen MB's bij hoeft te kopen. Dit hebben wij niet hoeven doen maar hebben wij uit service gedaan. De vergoeding is kort geleden doorgezet dus je ontvangt binnen enkele werkdagen de bevestigingsmail hierover. Ook zul je in de e-mail een link naar onze blog met databesparingstips vinden. Wellicht komt dit goed van pas in de toekomst.

    Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben dan horen wij het graag!

    Groetjes,

    Simyo Webcare

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Simyo?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen