Klacht Simyo: dataverbruik

# 181923
smeiners

Dus mijn zoonje heeft hard gewerkt om een mobiele telefoon te kopen voor zichzelf.
Aangezien hij pas 12 is, mag hij niet zelf een abonnement afsluiten, maar gaat dat via mij.

Hij zit nog op de basisschool, dus ik spreek met hem af, dat we alleen belminuten op het abonnement nemen.

Ik neem dus een sim-only abonnement van 7 euro per maand, 300 belminuten, geen internet.

Sim-kaart arriveert, twee weken later installeer ik de mijn simyo-app op mijn telefoon , nadat mijn zoontje zegt dat hij wel op een 3g netwerk kan,

Kijk ik naar het verbruik; 152 euro! Blijkt dat je eerst de functie internet uit moet zetten, anders verbruik je alsnog data.

Ik vind dat gewoon een waardeloze manier van geld verdienen over de rug van anderen. Ik snap dat de mb's verbruikt zijn en dat ik dus geen poot heb om op te staan, maar ben het er absoluut niet mee eens.

Zodra het kan, zal ik abonnement opzeggen. Erg sneu, simyo!!!

Tegemoetkoming/kwijtschelding bedrag

Simyo
    Beste mevrouw Meiners,

Wat vervelend dat er zulke hoge kosten bij zijn gekomen, zonder dat het duidelijk was dat dit mogelijk was. Dat moet schrikken geweest zijn!

We geven bij de welkomstmail aan dat het internet aanstaat en daarnaast sturen we ook een sms op het moment dat de bundel op dreigt te gaan. Heeft hij die gehad? In de toekomst zou ik daar goed op letten, dit is namelijk erg belangrijk!

Je kunt het internet op elk gewenst moment uit (en weer aan) zetten op je Mijn Simyo. Omdat jullie hier allemaal niet van op de hoogte waren, heb ik een coulance gegeven. De details hierover vind je terug in de e-mail die ik je hierover heb gestuurd. Heb je die ontvangen? Als je nog vragen hebt, kun je altijd daar reageren!

Groetjes,
    Simyo Webcare