Klacht Simyo: Extreem hoog dataverbruik Simyo

lottesturkenboom

Beste Simyo-medewerker,

Vandaag keek ik bij mijn dataverbruik, toen ik tot mijn verbazing zag ik dat ik in 2 dagen (gisterochtend heb ik mijn verbruik nog gecheckt, toen had ik nog 200 mb) voor 95 euro (!!!!!!) aan internet buiten mijn bundel op 1 dag heb verbruikt! Jeetje. Nu heb ik een iphone 4 waar nauwelijks geheugen op zit, waardoor ik alleen nog whatsapp kan gebruiken. Verder heb ik al mijn apps moeten verwijderen gisteren en ik neem aan dat alleen whatsapp niet voor 95 euro aan data verbruikt op 1 dag. Volgens mij kan die hele berekening niet kloppen namelijk.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie aan dit bedrag komen en ik vind het nogal apart dat ik hier niet voor wordt gewaarschuwd. Ik heb namelijk ook geen sms ontvangen dat mijn mb's op zijn, ik ben hier op zijn zachts gezegd niet heel erg blij mee.

Lotte Sturkenboom

Ik hoor graag hoe jullie mij tegemoet komen en wil graag een compensatie, anders zal ik mijn abonnement per direct beëindigen.

Simyo
    Beste mevrouw Sturkenboom,

Wat vervelend dat u ongemerkt zoveel internet heeft verbruikt. Het is voor ons als provider helaas niet te zien hoe het verbruik van onze klanten tot stand is gekomen. Wij mogen van de wet alleen het aantal verbruikte MB's registreren.

Het is echter wel de bedoeling dat u een waarschuwingsbericht ontvangt op het moment dat uw internetbundel (bijna) op is.

Gelukkig heeft u dit bericht ook op ons forum geplaatst en heeft u hierover reeds contact gehad met mijn collega.

Is het probleem inmiddels naar tevredenheid opgelost?

U zult vanaf nu in ieder geval weer een waarschuwingsbericht ontvangen zodra uw internetbundel voor 80% en voor 100% is verbruikt.

Ik wil u ook nog adviseren om mobiele data uit te schakelen op het moment dat u gebruik maakt van WiFi, en om dit blog te lezen; https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/. Zo kunt u hoge internetkosten in de toekomst voorkomen.

Ik wens u nog een fijne dag.

Vriendelijke groet,
    Simyo Webcare

Ook een klacht indienen over Simyo?