Klacht Simyo: Geen netwerkverbinding in buitenland

dutchmountains

Mijn dochter heeft al jaren een prepaid en later een abonnement bij Simyo. In 2013 werd ze geconfronteerd met tientallen euro's negatief saldo. Na dit akkefietje is het bellen/sms-en in het buitenland uit gezet.
Ze heeft inmiddels een abonnement, maar nu ze juist wel weer wil bellen in het buitenland lukt dat niet meer. Ze krijgt simpelweg geen netwerkverbinding in het buitenland (NB: gewoon netwerkverbinding, dus spraak/sms). Het vinkje 'Bellen in het buitenland' staat uiteraard aan. Ze heeft dit nu al 4x gehad in het buitenland. Met 3 verschillende telefoons, dus aan de telefoon ligt het niet.
Simyo geeft aan (Rajiv) dat ze niets kunnen vinden. En omdat het probleem nu niet speelt kunnen ze niets doen. Ze moet maar bellen wanneer ze weer in het buitenland is en het niet werkt. Hoe dan, ze kan dan toch niet bellen!? Ze zijn het eens dat overstappen naar een andere provider ws. gaat helpen, maar daaraan willen ze niet meewerken.

Wanneer de netwerkprovider het echt niet kan vinden, werk dan mee aan de kosteloze overstap naar een andere netwerk provider. Wellicht stappen we wel weer terug naar Simyo.
Voor de Simyo/KPN techneut: Dit moet een instelling in de HLR zijn. Het kan bijna niet anders dat registratie in het buitenland obv de oude prepaid instelling geweigerd wordt.

Simyo
    Beste heer Staal,

Wat vervelend dat uw dochter problemen heeft met bellen in het buitenland. Wij willen dit natuurlijk zo snel mogelijk oplossen.

Ik heb even teruggekeken en ik kan zien dat het wel heeft gewerkt als er handmatig een netwerk wordt gekozen in het buitenland. Klopt dat?

Verder zou ik graag willen weten wat voor toestel zij heeft. Een vervangende simkaart zou het probleem ook kunnen verhelpen.

Simyo Webcare

simyo.nl/forum
    dutchmountains
    Dank voor deze reactie. Constructiever dan de telefonische helpdesk.
    Handmatig een provider selecteren (waar Simyo een overeenkomst mee heeft dan) is een keer gelukt. Wanneer je vervolgens naar/door een ander land reist of weer in Nederland bent is er geen verbinding meer.

Telefoon is een recente LG maar met een ander toestel werkt het ook niet.

Een andere SIM kaart met dus een ander IMSI/ICCID nummer zou wellicht kunnen helpen, aangezien het issue in het registratie proces moet zitten.
    dutchmountains
    Niets meer van Simyo gehoord. En dus ook geen nieuwe sim kaart. Pruts provider.

dutchmountains

Ook een klacht indienen over Simyo?