Klacht Simyo: geld weg bij prepaid

serged@casema.nl

Prepaid bij Simyo afgesloten. Binnen 2 dagen was tegoed saldo van 22,50 naar -20,86 gezakt terwijl ik niet gebeld heb en geen sms heb verstuurd.
Simyo bleek ongevraagd mobiel internet aangezet te hebben waardoor het geld onbeheerd weg vloeide.
Het is bij Simyo goed bekend dat dit kan gebeuren en ik ben niet de eerste die dit overkomt. Waarom wordt er bij het aangaan van prepaid niet standaard gevraagd of er gebruik van mobiel internet gewenst is? Is dit laksheid of gebeurt dit bewust om op slinkse wijze aan geld te komen?

Mijn tegoed saldo wordt tot 22,50 aangevuld

Simyo
    Beste,De optie om internet te kunnen gebruiken via het netwerk staat op alle Simyo aansluitingen standaard aan. Wanneer u geen internet wenst te gebruiken via het netwerk, kunt u die optie zelf beheren op Mijn Simyo. Wij informeren de klanten daar al over bij het bestellen, en ook bij de ontvangst van de simkaart. Het spijt ons dat dit voor u niet duidelijk was, toen u de simkaart in gebruik nam. Wij kunnen ons voorstellen dat het ‘verdwijnen’ van uw tegoed dan een vervelende verrassing is. Het tegoed is echter op gegaan aan internetverbruik wat wel heeft plaatsgevonden. De kosten zijn dus, ook al deed u dit niet expres, gemaakt.
    Het is een constante prioriteit om de informatie over het aanstaan van de optie Internet op je Mobiel nog duidelijker te maken, zodat situaties als die van u niet meer voor komen. De optie standaard uit laten staan is op het moment helaas geen mogelijkheid.
    Uit ons systeem blijkt dat wij u in uw situatie tegemoet zijn gekomen. Gezien bovenstaande beschouwen wij dit als een passende oplossing.Vriendelijke groet,Simyo webcareSimyo.nl/forumwebcare@simyo.nl

Ook een klacht indienen over Simyo?