Klacht Simyo: Hoge rekening na overschrijding bundel internet

J.A. Langeveld

Mijn dochter was bij haar vader op zolder en had daar geen wifi ontvangst, dat had ze zelf niet door.
Simyo had bij afsluiting abbo beloofd dat internet afgesloten zou worden bij onverwachte overschrijding bundel. Dit zou bij het bedrag van 75,- gebeuren.

We kregen een rekening van 225,- euro. Ik heb diverse keren gebeld maar moest betalen, hun reden dat het bedrag zo hoog was: "het was in het weekend en dan zijn we minder snel met afsluiten omdat we dan met minder mensen zijn."

Mijn dochter heeft dit van haar verjaardagsgeld moeten betalen, omdat ik het zelf ook niet heb, erg sneu.

Dat het bedrag boven de afgesproken 75,- vervalt en dat ik die 150,- dus terug gestort krijg.

Simyo
    Beste mevrouw Langenberg,Simyo krijgt verbruiksgegevens vanuit het netwerk met enige vertraging binnen. Daarom wordt ook aangegeven
    dat wanneer er geregistreerd is dat er meer dan €75 aan verbruik is binnen 24 uur, de verbinding geblokkeerd wordt.
    Helaas kan het hierdoor ook gebeuren dat wanneer er erg veel dataverbruik is, de kosten hoger zijn dan €75.
    De hoge verbruikskosten en blokkade waaraan u refereert dateren uit februari 2013.
    Op 3 februari was toen de databundel al volledig verbruikt, echter is er pas op 23 februari zoveel data in zo een korte periode verbruikt dat dat boven de €75 binnen 24 uur uit kwam.Helaas is bovenstaande voorval bijna een jaar geleden gebeurd en komt u niet meer in aanmerking voor coulance.Ik vind het jammer u niet anders te kunnen berichten.Vriendelijke groet,Simyo webcaresimyo.nl/forumwebcare@simyo.nl
    J.A. Langeveld
    Ik heb er meerdere keren gebeld met jullie maar er kon niets aan de rek gedaan worden zeiden ze. En nu zeggen jullie dat ik wel in aanmerking zou kunnen komen voor coulance, als eerder gereageerd ? Nog geen jaar geleden en we zijn nog steeds klant... Tja, onze energie kon t laatste jaar niet naar t halen van gelijk gaan, mijn dochter is ernstig ziek, ongeneeslijk, mss toch coulance ? Kan ze van dat geld 1 van haar wensen doen uitkomen, doktersverklaring, indien nodig, heb ik...
    Simyo
    Beste mevrouw Langenberg,Wij willen u daarom vragen om ons te benaderen via email op webcare@simyo.nlVriendelijke groet,
    Simyo webcare
    J.A. Langeveld
    Via de mail contact gehad met Simyo, en ze hebben ongeveer 50 % van het bedrag in vermindering gebracht. We zijn er blij mee.
    J.A. Langeveld
    Oh en ze hebben hun excuus aangeboden voor het feit dat ze mijn steeds Langenberg noemen ipv Langeveld ;-)
    Simyo
    Beste mevrouw Langeveld, Wanneer u tevreden bent over de afhandeling van de klacht, zou u deze klacht dan als afgehandeld willen beoordelen op de site? Vriendelijke groet,
    Simyo webcare