Opgelost door Simyo: Negatief saldo bij PrePaid !!!

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 66661
Gebruiker
PeterD
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Mijn dochter heeft "teveel" youtube zitten kijken, is daardoor buiten het bundel gekomen. We kregen alleen een waarchuwing toen ze onder de 50% kwam. Ineens bleek dat zij voor bijna 60 euro had verbruikt (buiten bundel € 1 per Mb!!!) en we een negatief saldo hadden op PrePaid!!! Waarvoor heb je prepaid voor je kinderen: omdat je een bepaald maximum wilt aanhouden en wilt voorkomen dat ze financieel in de problemen komen!!
De klantenservice verwijst naar de algemene voorwaarden: daar schiet je niets mee op. Aangezien je geen plafond kunt instellen, en PrepAid eigenlijk werkt als een abonnement kun je jezelf hier niet tegen beschermen. Simpel.NL en HollandsNieuwe kunnen dit wel.
Ik ben van mening dat Simyo hier ernstig de fout in gaat en

De oplossing

Terugstorten "teveel betaalde" (56 Mb dus € 56) en mogelijkheid instellen plafond cq zorgen dat er geen negatief saldo kan ontstaan op prepaid

3 reacties

  1. Auteur
    PeterD
    Datum
    Overigens staat in bijgaand artikel dat je maximaal € negatief mag staan volgens de Autoriteit Consument en Markt.
    https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/13017/Simyo-beperkt-mogelijkheid-negatief-tegoed-bij-prepaid/
  2. Auteur
    Simyo
    Datum
    Beste PeterD,
    Wanneer een Prepaid internetbundel op is, en er daarna nog gebruik wordt gemaakt van internet via de simkaart, gaat dat inderdaad tegen het Pay as you go tarief. Ook is het zo dat het met een Simyo prepaid aansluiting mogelijk om het laatste gesprek of de laatste internetsessie af te maken. Internet verbruik komt daarnaast met een vertraging binnen van het netwerk. Zo kan het voorkomen dat er een beltegoed onder € 0 wordt opgebouwd. Het is daarom het handigst om op Mijn Simyo goed in de gaten te houden, hoe hard het met de bundel gaat, en om tijdig de optie Internet op je Mobiel uit te schakelen. Als tip geven wij u nog mee, dat er Data counter apps bestaan, welke het dataverbruik vanaf de telefoon meten, en waarbij vaak ook een grens kan worden ingesteld. Bij toestellen met een Android besturingssysteem is dit in de Instellingen al mogelijk.
    Omdat we uiteraard begrijpen dat het niet de bedoeling om zo ver onder € 0 te komen, proberen wij zo goed mogelijk te informeren om dat te voorkomen. Daarnaast bekijken wij situaties zoals de uwe en gaan wij daar coulant mee om. Ook in uw situatie is er reeds sprake geweest van een tegemoetkoming.
    Wij hopen dat deze de schrik en het ongenoegen wat heeft verzacht.Met vriendelijke groet,Simyo WebcareSimyo.nl/forum
  3. Auteur
    PeterD
    Datum
    Klachten afhandeling is in eerste instantie ronduit slecht. Na melding op dit forum komt er schot in de zaak.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
PeterD
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Simyo?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen