Opgelost door Simyo: negatief tegoed bij Prepaid Simyo
Details
Klacht
Mijn zoon van elf kreeg gisteren zijn eerste telefoon en een prepaidkaart van Simyo met 22,50 euro tegoed . Daar moest hij van mij het hele jaar mee doen: internet hebben we thuis en verder moet hij maar veel whats-appen, ook gratis. Hij las echter niet de laatste alinea van de aan hem gerichte brief, waarin hij gewaarschuwd werd dat hij zijn dataverbruik via de site uit moest zetten, want dat de kosten anders aardig op konden lopen. Vanmorgen bleek hij gisteren tussen 12.34u en 21.37u al 718 MB te hebben verbruikt met een bijbehorend kostenplaatje van 107,66 euro. Allemaal binnenshuis gebeurd, waar wij Wifi hebben! Vanmorgen belde ik dus behoorlijk gestrest de klantenservice, die coulant was en de kosten bovenop het verloren tegoed kwijtschold. Bij nader inzien (even het internet afstruinen), blijk ik niet de enige te zijn met dit probleem. Ouders die bewust kiezen voor Prepaid voor hun kind komen bedrogen uit. Gaat Simyo een keer écht iets veranderen?!Gewenste oplossing
Een keiharde limiet: als je geld op is, dan is het op en moet je stoppen met het uit te geven. Geef de klant eventueel de keus om negatief tegoed te hebben (net als bij de bank), maar dwing die keuze niet af. En bij dataverbruik kun je klanten vragen om het internetverbruik BEWUST aan te zetten en niet standaard al in te schakelen. Onze jeugd leest geen handleidingen meer, maar gaat meteen aan de slag. Verder zou ik graag het beloofde tegoed van 22,50 euro terugkrijgen voor mijn zoon.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.