Opgelost door Simyo: negatief tegoed bij Prepaid Simyo

Visser

Mijn zoon van elf kreeg gisteren zijn eerste telefoon en een prepaidkaart van Simyo met 22,50 euro tegoed . Daar moest hij van mij het hele jaar mee doen: internet hebben we thuis en verder moet hij maar veel whats-appen, ook gratis. Hij las echter niet de laatste alinea van de aan hem gerichte brief, waarin hij gewaarschuwd werd dat hij zijn dataverbruik via de site uit moest zetten, want dat de kosten anders aardig op konden lopen. Vanmorgen bleek hij gisteren tussen 12.34u en 21.37u al 718 MB te hebben verbruikt met een bijbehorend kostenplaatje van 107,66 euro. Allemaal binnenshuis gebeurd, waar wij Wifi hebben! Vanmorgen belde ik dus behoorlijk gestrest de klantenservice, die coulant was en de kosten bovenop het verloren tegoed kwijtschold. Bij nader inzien (even het internet afstruinen), blijk ik niet de enige te zijn met dit probleem. Ouders die bewust kiezen voor Prepaid voor hun kind komen bedrogen uit. Gaat Simyo een keer écht iets veranderen?!

Een keiharde limiet: als je geld op is, dan is het op en moet je stoppen met het uit te geven. Geef de klant eventueel de keus om negatief tegoed te hebben (net als bij de bank), maar dwing die keuze niet af. En bij dataverbruik kun je klanten vragen om het internetverbruik BEWUST aan te zetten en niet standaard al in te schakelen. Onze jeugd leest geen handleidingen meer, maar gaat meteen aan de slag. Verder zou ik graag het beloofde tegoed van 22,50 euro terugkrijgen voor mijn zoon.

Simyo
    Beste M. Visser,

Dankjewel voor je bericht! Wat ontzettend vervelend dat die kosten zo zijn opgelopen. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan schrok. Verstandig dat je meteen contact hebt opgenomen met de klantenservice!

Ik heb de aansluiting van je zoon er meteen bij gepakt. Ik zie inderdaad staan dat er in één keer best veel data verbruikt is. Gelukkig is dit uit coulance kwijtgescholden, waardoor hij slechts zijn beltegoed kwijt was. Wat de € 22,50 betreft die hij hierdoor kwijt is geraakt: je krijgt hier zo snel mogelijk bericht over via e-mail. Geen zorgen! Dit gaan we voor jou in orde maken.

Ik zie dat jij de optie 'Internet op je mobiel' hebt uitgeschakeld. Dit is een goede stap geweest! Nu kan het in de toekomst niet meer gebeuren.

Laat je het weten als we nog iets anders voor je kunnen betekenen?

Simyo Webcare
    Visser
    Fijn dat het tegoed weer terug is gestort. Het blijft jammer dat een negatief tegoed in de toekomst nog steeds mogelijk is. Ondanks de coulance en goede service zou dat wel een reden zijn om elders prepaid te nemen.

Ook een klacht indienen over Simyo?