Klacht Simyo: onterecht hogere incasso

dribbel-joepie

Simyo incasseert maandelijks Euro 11,- ivm mijn Simyo 300 mobiel-abonnement. Sinds mei 2014 gaat dit probleemloos. Feb 2015 was er ineens Euro 65,27 geincasseerd. Na online de factuurspecificatie te hebben bekeken, schijn ik 450x een sms te hebben gestuurd naar vrijwel 1 mobiel nummer, begin januari, dat van mijn vriend is. Aangezien ik met hem alleen via What's-App communiceer heb ik contact opgenomen met Simyo Klantenservice 0900-0700. Die meenden in de computer te hebben staan dat ik daadwerkelijk 450 gerichte sms'jes heb verstuurd en veronderstelden dat ik abuis was geweest door What's-App met SMS te verwarren. Ik ben begin zestiger, maar alles behalve verward c.q. dement. Via een mail aan mij bevestigt Simyo dit nogmaals en meent niets aan de onterecht hoge factuur te kunnen doen. Zowel mijn vriend als ik hebben de sms- berichtgeschiedenis achterhaald en konden allebei geen 450 sms'jes terug vinden. Minimaal eis ik het teveel geincasseerde terug a Euro 54,27.

Retour van het teveel geincasseerde.

Simyo
    Beste,Wij begrijpen dat het vervelend is geconfronteerd te worden met hoge kosten door sms'en. Graag geven wij u uitleg over hoe dit verbruik ontstaan kan zijn.Tussen 1 en 31 januari zijn volgens onze gegevens 450 sms-berichten verstuurd naar voornamelijk één nummer. Wanneer u gebruik maakt van uw aansluiting wordt al het verbruik rechtstreeks geregistreerd vanaf uw simkaart. Wij hebben navraag gedaan bij de netwerkspecialisten en deze bevestigen dat de sms-berichten daadwerkelijk zijn verstuurd door uw toestel. We kunnen ons voorstellen dat u dit niet bewust gedaan heeft. Toch heeft het verbruik wel plaatsgevonden en is dus in rekening gebracht.Van grote deel van de verstuurde berichten is verrekend met uw Simyo 300 bundel. Ongeveer 169 berichten zijn uiteindelijk berekend tegen het buiten de bundel tarief. Eén sms-bericht bevat maximaal 160 tekens. Als uw bericht langer is, wordt deze in delen verstuurd. Het is niet mogelijk dat Whatsapp-berichten zijn verstuurd of berekend als SMS-berichten. Whatsapp is een applicatie die via internet loopt. De berichten uit Whatsapp blijven te allen tijde in de applicatie staan. SMS staat hier volledig los van. Daar heeft u gelijk in. Het kan erop duiden dat de berichten door een defect, of instelling, of applicatie op uw toestel zijn verstuurd. Wij adviseren u uw toestelinstellingen na te lopen om dit te controleren.Gelet op de tijdstippen dat de sms-berichten zijn verstuurd, is het niet aannemelijk dat er sprake is van hangende berichten of berichten die onterecht dubbel zijn verstuurd. Ook de netwerkspecialisten bevestigen dit. Om deze reden kunnen we de kosten helaas niet vergoeden.Mocht u nog vragen hebben hierover dan vernemen wij dat graag. U kunt ons een e-mail sturen via webcare@simyo.nl Met vriendelijk groet,
    Simyo WebcareSimyo.nl/forum

Ook een klacht indienen over Simyo?