Klacht Simyo: onterechte afboeking van geldbedragen

Klachtnummer
# 265420
Gebruiker
A.J. Keizer
Datum
1 reactie

Details

De klacht


Afgelopen half jaar is de gemiddelde betaling voor prepaid mobiele telefoon
€ 20. In de eerste helft van juni 2017 werd in totaal € 60 afgeschreven.
Via klantenservice gevraagd om een verklaring. Die werd niet gegeven.
Het mobiele nummer is 06-12156373.

De oplossing

Een verklaring en terugbetaling.

1 reactie

  1. Auteur
    Simyo
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Hoi A. J. Keizer,

    Wat jammer dat je teleurgesteld bent! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat er in deze maand alleen al, best veel internet verbruikt is. Dat komt omdat je gebruik maakte van je mobiele data. Je internetoptie stond nog aan (via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen). Je hebt dat uitgezet op 17 juni. Netjes, want zo weet je zeker dat je niet nog meer internet kunt gebruiken.

    Ook zie ik dat je contact hebt gehad met de telefonische klantenservice. Wij kunnen je verbruik niet inzien, zoals we ook niet je sms'jes kunnen lezen of je telefoongesprekken kunnen beluisteren. Jij kunt je verbruik wel nagaan op je toestel. Hier lees je hoe: https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/.

    Ik raad je anders ook aan om het Automatisch opwaarderen (via Mijn Simyo) uit te zetten. Zo weet je zeker dat alle opwaarderingen handmatig gebeuren en dat jij er de volle controle over hebt.

    Heb je hier nog vragen over? Dan kun je die mailen naar webcare@simyo.nl.

    Met vriendelijke groet,
    Simyo Webcare

Ook een klacht indienen over Simyo?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen