Klacht Simyo: Onverklaarbare hoge data kosten binnen 24 uur.

B27

Onverklaarbare hoge data kosten binnen 24 uur. Mijn vader heeft al jaren een sim only abonnement bij Simyo. Nooit heeft hij zijn data volledig verbruikt en is hij buiten zijn bundel gegaan. Dit omdat mijn vader alles via wifi doet of op zijn desktop. Er zijn geen apps die op de achtergrond 'draaien' op 4G alles is ingesteld op alleen wifi. Nu heeft hij een factuur ontvangen. De kosten zijn binnen 24 uur hoog opgelopen. Namelijk op 23 t/m 24 augustus. Het totale bedrag van de kosten zijn €117,00. Ik heb vandaag contact opgenomen met de customer service en krijg een argument dat deze uit eigen verbruik voortvloeien en dat zij niet in zijn dataverbruik kunnen kijken. Laatstgenoemde is logisch echter het eerste geval niet. Hij heeft een stabiele wifi verbinding en doet niet of nauwelijks iets met zijn 4G. Hij gebruikt zijn mobiel niet actief. Hoe is het mogelijk dat hij binnen 24 uur zo een grote data verbruik heeft? Dit is volkomen onmogelijk. Daarom willen wij ook dat deze rekening wordt gecrediteerd. Een onderzoek zou wel op zijn plaats zijn in plaats dat het makkelijk wordt afgeschoven op de klant. Die al jarenlang een trouwe consument is. Op internet ben ik meerdere soortgelijke klachten betreft Simyo tegengekomen.

Wij willen graag een onderzoek en dat de rekening wordt gecrediteerd.

Simyo
    Goedemiddag,

Wat zonde dat je vader onverwachts een hoge factuur heeft ontvangen! Internetverbruik kan helaas erg hard gaan. Op alle momenten dat er verbruik te zien is op Mijn Simyo, is er geen wifi-verbinding geweest. Deze gaat namelijk altijd voor. Zijn verbruik is via zijn simkaart geregistreerd op het netwerk en klopt dus ook altijd.

Ik wil jullie adviseren om via onderstaande link te achterhalen waar het verbruik aan opgegaan is. Zoals mijn collega ook al aangegeven heeft, kunnen wij dit niet achterhalen of onderzoeken.

- https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/

Ik snap dat je er vanuit gaat dat de wifi stabiel is geweest. Helaas is er op die momenten echt geen wifi-verbinding geweest. Wanneer de optie 'internet' op Mijn Simyo aanstaat én de mobiele gegevens in het toestel dan heb je dus toegang tot ons internet. Natuurlijk sturen we je ook nog waarschuwingen bij 80% en 100% van je internetbundel.

Het nummer wat je hier hebt opgegeven is geen Simyo nummer en ik kan het verbruik dus ook niet terugzien. Zou je ons een mail willen sturen met daarin zijn telefoonnummer zodat we samen kunnen kijken naar een oplossing? Deze mail mag naar webcare@simyo.nl

Groetjes,

Simyo Webcare

B27
Géén! Ze zijn erg stug en werken niet mee. Zij blijven aangeven dat het probleem aan ons ligt. Inmiddels is mijn vader overgestapt naar een andere provider. Helaas zijn wij genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen.

Ook een klacht indienen over Simyo?